A mai testületi ülés legkeményebb napirendi pontja nem a költségvetés (ami várható lenne február környékén), hanem a Kormos István Általános Iskola megszüntetése.
Azoknak, akik nem ismerik: a Kormos a sajátos nevelési igényű gyerekekkel foglalkozik, akik tanulásban akadályozottak, tanulási, és viselkedési zavarokat mutatnak.
Az iskola 170 milliós éves költségvetéssel gazdálkodik, negyvenegynéhány gyerek jár ide, négy gyerek kerületi lakos. Ha innen nézzük, akkor persze nem rentábilis az iskola fenntartása.
Ugyanakkor ez az iskola 65 éve magas szakmai színvonalon oktat olyan gyerekeket, akiknek a legnehezebb a helyzete és akiknek a legkomolyabb segítségre, odafigyelésre, foglalkozásra van szüksége. Nem hiszem, hogy ez anyagi kérdés lenne. Húsz évvel ezelőtt, amikor ezt a feladatot a kerület elvállalta, akkor is tudta, hogy ez nem a költséghatékonyságról fog szólni. Már két éve is született egy döntés, hogy az utolsó két évfolyamot (9-10.) meg kell szüntetni, mi már akkor is azt mondtuk, hogy ez a teljes felszámolás első lépése.
Az intézményt ugyan meg lehet szüntetni, de a feladattól nem lehet megszabadulni. Szó van arról, hogy egy kilencedik kerületi intézmény átveszi a gyerekeket, amiért az V. kerület fizet az intézménynek. Más kérdés, hogy kik és hányan vinnék át oda a gyerekeiket, de az biztos, hogy semmiképp nem a tanulók biztonságát, az oktatás színvonalát szolgálná ez a lépés.
És a hab a tortán. A szakértői anyag egyértelműen leírja, hogy mindennek a legnagyobb előnye, hogy a Kormos helyére be lehetne költöztetni két intézményt, és az így felszabaduló ingatlanokat a kerület szabadon hasznosíthatná. Értik. Az oktatási szakértő szerint azért érdemes megszüntetni a Kormost, mert azzal sok pénzt lehet megtakarítani és pár ingatlant eladni.