Kerékpárral Belváros-Lipótvárosban
2010.09.02. 10:00 Pásztor Tibor
28 komment
A bejegyzés trackback címe:
https://pasztortibor.blog.hu/api/trackback/id/tr162265685
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
P_o_c_a_k_o_s 2010.09.02. 10:45:22
Háááát......
eszerint a kerület közlekedése qrva szar. (és Te se tudsz rajta változtatni.)
Mi van azokkal, akik nem tudnak biciklizni? (főleg idősek, mozgássérültek stb,)
Hogyan képzeled az "első biciklihez jutás támogatását?" Mi a feltétele? Pl. kell tudni biciklizni, (és ezt ellenőrzik a kiutalásnál) vagy bárki olcsón hozzájut egy bringához,.... aztán jó pénzért eladja. ;-))) Így támogatod a kisnyugdíjasokat. ;-))
Ja, és még egy nagyon fontos! Bicikli-utakról nem szólsz !!!
eszerint a kerület közlekedése qrva szar. (és Te se tudsz rajta változtatni.)
Mi van azokkal, akik nem tudnak biciklizni? (főleg idősek, mozgássérültek stb,)
Hogyan képzeled az "első biciklihez jutás támogatását?" Mi a feltétele? Pl. kell tudni biciklizni, (és ezt ellenőrzik a kiutalásnál) vagy bárki olcsón hozzájut egy bringához,.... aztán jó pénzért eladja. ;-))) Így támogatod a kisnyugdíjasokat. ;-))
Ja, és még egy nagyon fontos! Bicikli-utakról nem szólsz !!!
Nagykócsag 2010.09.02. 10:52:28
@P_o_c_a_k_o_s: Minél több a bicikli, annál kevesebb az autó. Ez elég egyszerű...
Pásztor Tibor · http://pasztortibor.hu 2010.09.02. 10:54:13
Másfél perces klip nem egyenlő egy részletesen kidolgozott tervvel.
1) Akik autóznak vagy tömegközlekednek, azoknak is jó, ha csökken a dugó. Ez el is hangzik a klipben. Aki a kerület lakója, annak is jó, ha kisebb a szmog és a rezgés.
2) Feltételek tartósabb kerületi állandó lakhely, életkor, kerékpárvásárlásról szóló számla, és hogy a nyilvántartás szerint ilyet még nem kapott. Összeg vagy százalék, esetleg a kettő kombója.
3) A kerékpáros közlekedés támogatandó, de ennek (főleg a belvárosokban) messze nem a bicikliút a leghatékonyabb eszköze.
1) Akik autóznak vagy tömegközlekednek, azoknak is jó, ha csökken a dugó. Ez el is hangzik a klipben. Aki a kerület lakója, annak is jó, ha kisebb a szmog és a rezgés.
2) Feltételek tartósabb kerületi állandó lakhely, életkor, kerékpárvásárlásról szóló számla, és hogy a nyilvántartás szerint ilyet még nem kapott. Összeg vagy százalék, esetleg a kettő kombója.
3) A kerékpáros közlekedés támogatandó, de ennek (főleg a belvárosokban) messze nem a bicikliút a leghatékonyabb eszköze.
Zippora 2010.09.02. 10:57:21
Pocakos, a nyugdíjasoknak kerületi busz kellene, amivel meg lehetne közelíteni a kerület északi részéről is a kerületi körzeti rendelőket és a Rendelőintézetet. Mert pillanatnyilag mi csak gyalog vagy gépkocsival tudnánk ezt tenni, ha bírnánk gyalogolni vagy lenne autónk. Esetleg kerékpárral. :))
P_o_c_a_k_o_s 2010.09.02. 11:07:36
@Nagykócsag: minél több a bicikli, annál több (felügyelt, térfigyelt) tároló, "parkoló" kell! A lakatosoknak jó üzlet. ;-)) Ez elég egyszerű.....
P_o_c_a_k_o_s 2010.09.02. 11:20:02
@Pásztor Tibor: a reklámok, reklámfimek max. 20 másodperc, de inkább rövidebb!
Pásztor Tibor · http://pasztortibor.hu 2010.09.02. 11:20:41
Ez kisfilm. :)
P_o_c_a_k_o_s 2010.09.02. 11:43:45
@Pásztor Tibor: De nagyon! ;-)))
Az Urániában mikor mutatják be "A kerékpárember" (The Bikeman) címen. ;-))))
Az Urániában mikor mutatják be "A kerékpárember" (The Bikeman) címen. ;-))))
pdani 2010.09.02. 14:02:38
@P_o_c_a_k_o_s: nekem nem fájt másfél percig ezt a filmet nézni :) Szerintem ez egy pont olyan kampányfilm, amilyennek lennie kell.
Peaceman 2010.09.02. 15:09:37
Ez mind nagyon szép, de kevés. Soha sem értettem azokat, akik elhiszik, hogy a budapesti közlekedést egy egyszerű rendelettel meg lehet oldani (ha mégis így lenne, akkor már megszületett volna ez az intézkedés), és képtelenek a problémát komplexen kezelni.
Nagy balgaság azt kijelenteni, hogy a "a kerékpáros közlekedés támogatandó, de ennek messze nem a bicikliút a leghatékonyabb eszköze". Képzeljük csak el azt az élethelyzetet, amikor a gépjárműforgalomban a felezővonalakon, meg ahol éppen rést talál, hömpölyög a kerékpáros tömeg (mert ugye az a célunk, hogy jelentős legyen kerékpárt használók száma). Mennyi frusztrációt és konfliktust okoz ez az úton, a balesetekről nem beszélve? Márpedig egy élhető városban éppen az a lényeg, hogy ne álljon fent hosszantartóan ez az állapot. Ha megnézzük a bringás nemzetek nagyvárosait, az út mellett mindenütt - nem egy 0,5 m széles sávot festettek, hanem - kerékpárutat építettek ki, vagy akár nevezhetném "egérútnak" is, hiszen többek közt az a cél, hogy gyorsabban jussunk el A-ból B-be.
És most jutottam el a következő sarkalatos kérdésre: mik lesznek azok a drasztikusabb intézkedések, amivel a gépjárműforgalmat megfékezik? Magában a kerékpár árának „leszorítása” nem fog arra sarkalni egy autóst sem, hogy biciklire váltson, akinek lesz pénze rá, azután is megveszi a saját különbejáratú mini-birodalmát. (Megjegyezném, hogy ma is lehet pár ezer forintokért kerékpárt vásárolni). Ellenben ha a dugóban ücsörgök, és azt látom, hogy százával hajtanak el mellettem, biztosan szöget üt a fejemben a gondolat, hogy másnap én is kipróbálom.
Forgalomcsillapító intézkedésnek nevezném például a sebességkorlátozás, forgalomelterelés, utcák egyirányúsítását, és a többit. Kíváncsian várom az erre vonatkozó városrendezési tervet.
Apropó, sok száz biciklis! Hova fogják tenni a belvárosban élők kerékpárjaikat? Mert ugye az nehezen elképzelhető, hogy az iroda fénymásoló szobájában tornyosulnak az ide-oda letámasztott, felkötözött bringák. Ha már a parkolásnál tartunk, hol lesz a P+R parkoló? Mert az rendben van, hogy kevesebb gépjármű lesz az utakon, de azt a keveset is csak le kell tenni valahova, hiszen kerékpárút lesz az út menti parkolókból, nem de? Milyen fejlesztéseket, új szolgáltatásokat terveznek a belvárosi közösségi közlekedés népszerűbbé tételéért? Hiszen az nehezen lenne elvárható, hogy télen -20°C-ban is a kerekezést vállalják a városlakók.
Ezen kérdések után is úgy érzem, hogy a dolog felszínét kapargattam csak meg, de kíváncsian várom a válaszokat.
Nagy balgaság azt kijelenteni, hogy a "a kerékpáros közlekedés támogatandó, de ennek messze nem a bicikliút a leghatékonyabb eszköze". Képzeljük csak el azt az élethelyzetet, amikor a gépjárműforgalomban a felezővonalakon, meg ahol éppen rést talál, hömpölyög a kerékpáros tömeg (mert ugye az a célunk, hogy jelentős legyen kerékpárt használók száma). Mennyi frusztrációt és konfliktust okoz ez az úton, a balesetekről nem beszélve? Márpedig egy élhető városban éppen az a lényeg, hogy ne álljon fent hosszantartóan ez az állapot. Ha megnézzük a bringás nemzetek nagyvárosait, az út mellett mindenütt - nem egy 0,5 m széles sávot festettek, hanem - kerékpárutat építettek ki, vagy akár nevezhetném "egérútnak" is, hiszen többek közt az a cél, hogy gyorsabban jussunk el A-ból B-be.
És most jutottam el a következő sarkalatos kérdésre: mik lesznek azok a drasztikusabb intézkedések, amivel a gépjárműforgalmat megfékezik? Magában a kerékpár árának „leszorítása” nem fog arra sarkalni egy autóst sem, hogy biciklire váltson, akinek lesz pénze rá, azután is megveszi a saját különbejáratú mini-birodalmát. (Megjegyezném, hogy ma is lehet pár ezer forintokért kerékpárt vásárolni). Ellenben ha a dugóban ücsörgök, és azt látom, hogy százával hajtanak el mellettem, biztosan szöget üt a fejemben a gondolat, hogy másnap én is kipróbálom.
Forgalomcsillapító intézkedésnek nevezném például a sebességkorlátozás, forgalomelterelés, utcák egyirányúsítását, és a többit. Kíváncsian várom az erre vonatkozó városrendezési tervet.
Apropó, sok száz biciklis! Hova fogják tenni a belvárosban élők kerékpárjaikat? Mert ugye az nehezen elképzelhető, hogy az iroda fénymásoló szobájában tornyosulnak az ide-oda letámasztott, felkötözött bringák. Ha már a parkolásnál tartunk, hol lesz a P+R parkoló? Mert az rendben van, hogy kevesebb gépjármű lesz az utakon, de azt a keveset is csak le kell tenni valahova, hiszen kerékpárút lesz az út menti parkolókból, nem de? Milyen fejlesztéseket, új szolgáltatásokat terveznek a belvárosi közösségi közlekedés népszerűbbé tételéért? Hiszen az nehezen lenne elvárható, hogy télen -20°C-ban is a kerekezést vállalják a városlakók.
Ezen kérdések után is úgy érzem, hogy a dolog felszínét kapargattam csak meg, de kíváncsian várom a válaszokat.
adhuvbeigiqe upiugtqeőoqőoqqe 2010.09.02. 15:42:50
Először az jutott eszembe, hogy:
"A narrátor szerint "más polgármesterek autóval járnak".
A filmben szereplő Audi Q7-est kitől kérték kölcsön? Fidesz? KDNP? Jobbik? LMP? Esetleg MSZPs jármű?
Őszintén kiváncsivá tettek"
Aztán az, hogy:
"Revidiálom az álláspontomat! A "más polgármester" Audi 3-al dönget.
AZért még mindig érdekelne, hogy melyik "más" párt biztosította az otót.
Ha kérhetném. "
Végül pedig ez:
"Kerékpár támogatás. Hurrá!
Én a kisebbik gyermekemnek egy Treck Madone 6.9-t kérnék.
Van 1000 forintom (a többit sajnos Gyurcsány elvtárs elszipkázta "szolidaritási adó" címén, bár a mai napig nem értem, hogy a tisztességesen adózott fizetésemhez mi köze volt/van Gyurcsány elvtársnak)
Ha megkapom a fennmaradó részre a 2.049.000.- HUF támogatást, akkor még mindig várnám a tőlem 4 év alatt jogtalanul elrabolt jövedelmem visszamaradó részét.
www.trek.hu/index.php?option=com_pvm&category_id=2&category_id2=1&Itemid=116
"
Gondolom most majd jön az, hogy nyomorult kis bélféreg vagyok, a mozgalom ellensége:(
"A narrátor szerint "más polgármesterek autóval járnak".
A filmben szereplő Audi Q7-est kitől kérték kölcsön? Fidesz? KDNP? Jobbik? LMP? Esetleg MSZPs jármű?
Őszintén kiváncsivá tettek"
Aztán az, hogy:
"Revidiálom az álláspontomat! A "más polgármester" Audi 3-al dönget.
AZért még mindig érdekelne, hogy melyik "más" párt biztosította az otót.
Ha kérhetném. "
Végül pedig ez:
"Kerékpár támogatás. Hurrá!
Én a kisebbik gyermekemnek egy Treck Madone 6.9-t kérnék.
Van 1000 forintom (a többit sajnos Gyurcsány elvtárs elszipkázta "szolidaritási adó" címén, bár a mai napig nem értem, hogy a tisztességesen adózott fizetésemhez mi köze volt/van Gyurcsány elvtársnak)
Ha megkapom a fennmaradó részre a 2.049.000.- HUF támogatást, akkor még mindig várnám a tőlem 4 év alatt jogtalanul elrabolt jövedelmem visszamaradó részét.
www.trek.hu/index.php?option=com_pvm&category_id=2&category_id2=1&Itemid=116
"
Gondolom most majd jön az, hogy nyomorult kis bélféreg vagyok, a mozgalom ellensége:(
...Ahoj... 2010.09.02. 16:20:52
Kedves TIBOR!
Én Próbáltam Rogán úrnak levelet írni, hogy miért ér véget a Bringaút a Parlament mellett (jó nagy lépcsőkkel) és miért nem épül tovább a Lánchídig a Széchenyi rakparton (kb 10 parkoló autósnak okozna gondot ha 1 utcával beljebb kéne parkolniuk) továbbá lehetne küzdeni hoyg végre a Lánchíd egyik járdáját szabályosan biciklivel is lehessen használni (mert ugye jelenleg Tilos, bár jobb híján mindenki ott megy, mert nem akarjuk elüttetni magunkat a kocsik között)
Az sem ártana ha megépülne (összekötődne) a Clark Ádám téri kerékpárút az Andrássy útival. Mindössze kb 1 km-nyi szakaszon kéne felfesteni a kerékpársávot
Én Próbáltam Rogán úrnak levelet írni, hogy miért ér véget a Bringaút a Parlament mellett (jó nagy lépcsőkkel) és miért nem épül tovább a Lánchídig a Széchenyi rakparton (kb 10 parkoló autósnak okozna gondot ha 1 utcával beljebb kéne parkolniuk) továbbá lehetne küzdeni hoyg végre a Lánchíd egyik járdáját szabályosan biciklivel is lehessen használni (mert ugye jelenleg Tilos, bár jobb híján mindenki ott megy, mert nem akarjuk elüttetni magunkat a kocsik között)
Az sem ártana ha megépülne (összekötődne) a Clark Ádám téri kerékpárút az Andrássy útival. Mindössze kb 1 km-nyi szakaszon kéne felfesteni a kerékpársávot
adhuvbeigiqe upiugtqeőoqőoqqe 2010.09.02. 16:41:08
Kedves Tibor!
Epedve várom megtisztelő válaszát!
Epedve várom megtisztelő válaszát!
Gerik001 2010.09.02. 18:42:43
@soldat: kurva nagy arc.
egyébként én bárkire szavazok aki megvalositja a bringás budapestet. Nem érdekel a pártja.
egyébként én bárkire szavazok aki megvalositja a bringás budapestet. Nem érdekel a pártja.
Zippora 2010.09.03. 15:44:46
adhuvbeigiqe upiugtqeőoqőoqqe,
mintha Rogánnak lenne ilyen autója. Lehet, hogy ő adta kölcsön.
mintha Rogánnak lenne ilyen autója. Lehet, hogy ő adta kölcsön.
Würfli úr 2010.09.04. 16:42:32
Pocakos! 85 éves az apósom, gyalog bottal jár, de egyenesen (kiválóan) kerékpározik, ha távolabbra kell mennie.
Egyébként a kerület közlekedési helyzete a nap minden időszakában kibírhatatlan. Hát még akkor mi lesz itt, ha a Demján babérjaira törő Csipak úr megveszi a döntéshozókat, és tényleg építenek a Kristőf tés és a Harmincad utca közötti gyönyörű épületek helyére, a sétáló utca és az új egysávos főutca közé még egy bevásárlóközpontot.
Egyébként a kerület közlekedési helyzete a nap minden időszakában kibírhatatlan. Hát még akkor mi lesz itt, ha a Demján babérjaira törő Csipak úr megveszi a döntéshozókat, és tényleg építenek a Kristőf tés és a Harmincad utca közötti gyönyörű épületek helyére, a sétáló utca és az új egysávos főutca közé még egy bevásárlóközpontot.
Würfli úr 2010.09.04. 16:45:41
@P_o_c_a_k_o_s: Pocakos! 85 éves az apósom, gyalog bottal jár, de egyenesen (kiválóan) kerékpározik, ha távolabbra kell mennie.
Egyébként a kerület közlekedési helyzete a nap minden időszakában kibírhatatlan. Hát még akkor mi lesz itt, ha a Demján babérjaira törő Csipak úr megveszi a döntéshozókat, és tényleg építenek a Kristőf tés és a Harmincad utca közötti gyönyörű épületek helyére, a sétáló utca és az új egysávos főutca közé még egy bevásárlóközpontot.
Egyébként a kerület közlekedési helyzete a nap minden időszakában kibírhatatlan. Hát még akkor mi lesz itt, ha a Demján babérjaira törő Csipak úr megveszi a döntéshozókat, és tényleg építenek a Kristőf tés és a Harmincad utca közötti gyönyörű épületek helyére, a sétáló utca és az új egysávos főutca közé még egy bevásárlóközpontot.
...Ahoj... 2010.09.06. 12:48:22
Na, merre van Kedves Tibor, többen várjuk válaszát már jópár napja!
Amúgy a FIDESZ-esek nekem egyetlen egy levélre se válaszolnak már vagy 2 hónap óta. Legalább 8 képvidelőnek küldtem el levelemet, akik arra hivatottak hogy képviseljenek...hát úgy látom mindenki csak magát képviseli, a választók meg le vannak sz..rva :(
Amúgy a FIDESZ-esek nekem egyetlen egy levélre se válaszolnak már vagy 2 hónap óta. Legalább 8 képvidelőnek küldtem el levelemet, akik arra hivatottak hogy képviseljenek...hát úgy látom mindenki csak magát képviseli, a választók meg le vannak sz..rva :(
Pásztor Tibor · http://pasztortibor.hu 2010.09.06. 13:15:49
@...Ahoj...: anno a kerékpárút-koncepciómban ezek a kérdések benne voltak. Hogy legyen kerékpársáv a Belgrád-rakparton, át a Roosevelt téren és tovább az Apáczaiban. Kellene egy zebra, hogy a gyalokosok (is) át tudjanak menni a Lánchíd egyik járdájáról a másikra.
Ezt a koncepciót a Fidesz elfogadta, majd amikor Tóni lett a polgármester, elfeledte. Évről évre javasoltam, hogy csináljuk meg,ha már egyszer érvényes. Volt, hogy az egyetlen ellenzéki elfogadott javaslat a költségvetéshet az a 20 millió ft volt, amit erre javasoltam. Aztán elkölteni valami másra sikeredett.
Ezt a koncepciót a Fidesz elfogadta, majd amikor Tóni lett a polgármester, elfeledte. Évről évre javasoltam, hogy csináljuk meg,ha már egyszer érvényes. Volt, hogy az egyetlen ellenzéki elfogadott javaslat a költségvetéshet az a 20 millió ft volt, amit erre javasoltam. Aztán elkölteni valami másra sikeredett.
Würfli úr 2010.09.07. 00:16:27
Jobb lett volna, ha Orbán úr hagyta volna Rogán urat megpattanni a Belvárosból. Most itt maradt a 14 milliárdos tartozással és a China town-ná deformált főutcával, ahol csak úgy lehet sétálni, ha az ember még elég éber ahhoz, hogy elugorjon a riksák, a járdán kerékpározók vagy motorozók elől úgy, hogy ne öntsék le levessel, jegeskávéval, kusz-kusszal, ne essen át egy hajléktalanon, vagy bérkolduson. De legalább a gördeszkásokat karanténba zárta az Erzsébet téren.
...Ahoj... 2010.09.07. 22:41:43
@Würfli úr:
Igen a sétáló utca egy vicc.
Hamár nincs bringaút a Széchenyi rakparton (folyamatos bringaforgalma van, hisz jelenleg Tóni / vagy a belváros vezetése/ annyi ésszel sem rendelkezik hogy a nagy semmiben a Kossuth tér végénél befejeztek egy bringautat, ami még a Lánchidat se éri el.
Mit tesz ilyenkor az ember fia ha a Kossuth téről akar a belváros felé menni? Hát kipróbálja a kerékpáros-kétirányúnak beharangozott sétálóutcát.
Igenám, de a Szabadság tér-Hild tér között adhatunk a sz..rnak egy pofont, ott ugyanis nem kétirányú a sétálóutca, ergo bringával ott se mehetsz a forgalommal szembe - marad tehát a járdázás.(esetleg Kedves Tibor hamár Széchenyi rakpartos bringaútra nincs pénz, legalább 5 táblára való legyen hogy kétirányúsítsuk ezt a szakaszt is)
Aztán a Hild tértől a Ferenciek terei aluljáróig valóban bemehetsz a forgalommal szembe (ha egyáltalán elférsz a kocsik és a járda szélét jelző háborús tankcsapdákat idéző vas-designelemek
között) de a Ferenciek terei aluljárónál egyszercsak megint eltünik a bringaút....
HOL JUTOK ÁT A TÚLOLDALRA?
Általában leviszem azon a 15 lépcsőn, meg felcipelem a túloldalon, de ez normális megoldás hogy ilyen egy belvárosi bringaút aminek se vége se hossza, csak összevissza kijelölt szakaszok?
Apropó Széchenyi rakpart... ha táblailag meg tudná oldani azt is, hogy bringával szembe is be lehessen hajtani, valamint a Lánchíd egyik járdáhán történő kerékpározást is végre valaki legalizálná /kijelölné a gyalog és kerékpársávot Én esküszöm Önre szavazok!
Igen a sétáló utca egy vicc.
Hamár nincs bringaút a Széchenyi rakparton (folyamatos bringaforgalma van, hisz jelenleg Tóni / vagy a belváros vezetése/ annyi ésszel sem rendelkezik hogy a nagy semmiben a Kossuth tér végénél befejeztek egy bringautat, ami még a Lánchidat se éri el.
Mit tesz ilyenkor az ember fia ha a Kossuth téről akar a belváros felé menni? Hát kipróbálja a kerékpáros-kétirányúnak beharangozott sétálóutcát.
Igenám, de a Szabadság tér-Hild tér között adhatunk a sz..rnak egy pofont, ott ugyanis nem kétirányú a sétálóutca, ergo bringával ott se mehetsz a forgalommal szembe - marad tehát a járdázás.(esetleg Kedves Tibor hamár Széchenyi rakpartos bringaútra nincs pénz, legalább 5 táblára való legyen hogy kétirányúsítsuk ezt a szakaszt is)
Aztán a Hild tértől a Ferenciek terei aluljáróig valóban bemehetsz a forgalommal szembe (ha egyáltalán elférsz a kocsik és a járda szélét jelző háborús tankcsapdákat idéző vas-designelemek
között) de a Ferenciek terei aluljárónál egyszercsak megint eltünik a bringaút....
HOL JUTOK ÁT A TÚLOLDALRA?
Általában leviszem azon a 15 lépcsőn, meg felcipelem a túloldalon, de ez normális megoldás hogy ilyen egy belvárosi bringaút aminek se vége se hossza, csak összevissza kijelölt szakaszok?
Apropó Széchenyi rakpart... ha táblailag meg tudná oldani azt is, hogy bringával szembe is be lehessen hajtani, valamint a Lánchíd egyik járdáhán történő kerékpározást is végre valaki legalizálná /kijelölné a gyalog és kerékpársávot Én esküszöm Önre szavazok!
valkür 2010.09.08. 21:23:14
Tibor, tudom, hogy nem önkormányzati téma, hanem törvénymódositási, de valami bűzlik a munkábajárási támogatások körül.
Például az, hogy nálunk sem a közösségi közlekedést (távolsági busz), sem például a motorral járást nem támogatják.
Csak és kizárólag személyautó kaphat benzinpénzt, meg van a vállalati busz, slussz. Két város között vagyunk, a kapunk előtt jár el minden félórában egy volánbusz, de arra nem tudnak bérletet fizetni, helyette drága pénzen kell mikrobuszt bérelnünk.
Valami nagyon rosszul van összerakva, mert pont, hogy a minél kisebb ökológiai lábnyomot hagyó közlekedési módokat kéne támogatni. Nem mondom, hogy nekem a bringázás után adjanak kalóriapénzt, de azért ha egy kolléga nyáron motorral jár be, ne veszitse már el a benzinpénzét.
Totál úgy néz ki a dolog, hogy nem a munkába járó embert, hanem az autót, mint közlekedési eszközt támogatják - merthogy nem tehetnek mást, igy szól a törvény. Állitólag, persze, de mostanában nékem nem nagyon van időm arra, hogy ilyesmibe beássam magam. Személyesen meg nem érint ugye, mert mivel úgysem érem el soha a nyüves buszukat, autóval meg a világ semmi kincséért nem araszolgatnék a bevezető utakon, bringázok inkább.
A belvároson keresztül vezető bringautat, vagy a rakpartit én is nagyon üdvözölném, egy horror a Parlamenttől a Lágymányosi hidig eljutni. Illetve a Petőfiig, mert onnan már van valami gány út, egy kétméteres sövény mellet, ahonnan folyton kilépnek a kutyák, a gyalogosok, a gyerekek. Kész életveszély az is, inkább lenne a kerékpárút a Soroksárin. De ez már nem a Te kerületed.
Azért ha megválasztanak, kicsit össze is dolgozhatnál majd a szomszédokkal, mert tényleg nincs annak értelme, hogy kétszáz méteres darabokon épitenek kerékpárutakat.
Egy ilyen kerékpáros jószomszédság logót még kitehetnél a honlapodra, akkor tipp-topp lesz.
Például az, hogy nálunk sem a közösségi közlekedést (távolsági busz), sem például a motorral járást nem támogatják.
Csak és kizárólag személyautó kaphat benzinpénzt, meg van a vállalati busz, slussz. Két város között vagyunk, a kapunk előtt jár el minden félórában egy volánbusz, de arra nem tudnak bérletet fizetni, helyette drága pénzen kell mikrobuszt bérelnünk.
Valami nagyon rosszul van összerakva, mert pont, hogy a minél kisebb ökológiai lábnyomot hagyó közlekedési módokat kéne támogatni. Nem mondom, hogy nekem a bringázás után adjanak kalóriapénzt, de azért ha egy kolléga nyáron motorral jár be, ne veszitse már el a benzinpénzét.
Totál úgy néz ki a dolog, hogy nem a munkába járó embert, hanem az autót, mint közlekedési eszközt támogatják - merthogy nem tehetnek mást, igy szól a törvény. Állitólag, persze, de mostanában nékem nem nagyon van időm arra, hogy ilyesmibe beássam magam. Személyesen meg nem érint ugye, mert mivel úgysem érem el soha a nyüves buszukat, autóval meg a világ semmi kincséért nem araszolgatnék a bevezető utakon, bringázok inkább.
A belvároson keresztül vezető bringautat, vagy a rakpartit én is nagyon üdvözölném, egy horror a Parlamenttől a Lágymányosi hidig eljutni. Illetve a Petőfiig, mert onnan már van valami gány út, egy kétméteres sövény mellet, ahonnan folyton kilépnek a kutyák, a gyalogosok, a gyerekek. Kész életveszély az is, inkább lenne a kerékpárút a Soroksárin. De ez már nem a Te kerületed.
Azért ha megválasztanak, kicsit össze is dolgozhatnál majd a szomszédokkal, mert tényleg nincs annak értelme, hogy kétszáz méteres darabokon épitenek kerékpárutakat.
Egy ilyen kerékpáros jószomszédság logót még kitehetnél a honlapodra, akkor tipp-topp lesz.
valkür 2010.09.08. 21:24:26
Jah, sok sikert, a sárga diszek nagyon pöpecül mutatnak :-))
Würfli úr 2010.09.13. 17:32:49
100 liter üzemanyag áráért már olyan biciklit lehet kapni, amelynek a súlya kb. 5 kg. Azt csak úgy felkapja az ember amikor kell, és átszalad vele az aluljáróban, az út alatt.
Würfli úr 2010.09.13. 17:38:57
Láttam Tóni új választási plakátját. Fehér ing, kedves mosoly, mögötte a Szent István Bazilika felől csak úgy áradnak az örömben úszó boldog hívek.
Ez az igazi ökológiai lábnyom: Járj gyalog, és a Mennybe jutsz! Sőt, újranősülhetsz a Bazilikában.
Ez az igazi ökológiai lábnyom: Járj gyalog, és a Mennybe jutsz! Sőt, újranősülhetsz a Bazilikában.
horex · http://horex.uw.hu/ 2010.10.03. 09:52:44
@Gerik001:
Höhö
aki a bringát kiemelten támogatja, az autók/motorok kárára ,arra én biztos nem szavazok
Höhö
aki a bringát kiemelten támogatja, az autók/motorok kárára ,arra én biztos nem szavazok
horex · http://horex.uw.hu/ 2010.10.03. 09:59:37
@Zippora:
a nyugdíjasoknak kerületi busz kellene, amivel..."
Ugyanmár,Margit hid-Nyugati-AranyJ.u metro kis/nagy gyaloglás és már ott is vagy :)
Autóval alig lett bonyolutabb az ut, csak egy nagy kerülőt kell tenni az Arany J-u. hülye egyirányusitása miatt
Nem beszélve a Gerlóczy ügyeletröl, amit autóval sem lehet megközeliteni,nem hogy bkv-val
Amig ott nem volt sorompó,beljebb lehetett menni, de a közteres meg elhajtott szombaton is, mert várakozni tilos volt a Semmelweis u. sarkán.
Jahogy oda nem is kell menni, az azért van hogy ki kell hivni/kaptam anno a véleményt/
a nyugdíjasoknak kerületi busz kellene, amivel..."
Ugyanmár,Margit hid-Nyugati-AranyJ.u metro kis/nagy gyaloglás és már ott is vagy :)
Autóval alig lett bonyolutabb az ut, csak egy nagy kerülőt kell tenni az Arany J-u. hülye egyirányusitása miatt
Nem beszélve a Gerlóczy ügyeletröl, amit autóval sem lehet megközeliteni,nem hogy bkv-val
Amig ott nem volt sorompó,beljebb lehetett menni, de a közteres meg elhajtott szombaton is, mert várakozni tilos volt a Semmelweis u. sarkán.
Jahogy oda nem is kell menni, az azért van hogy ki kell hivni/kaptam anno a véleményt/