Friss topikok

Címkék

2010 (1) albérlet (1) alkotmánybíróság (2) állattartási rendelet (1) andy warhol (1) április 1 (1) april h. foley (1) arcimboldo (1) árpádsávos zászló (2) asdod (1) auschwitz (1) autó (1) bächer iván (1) bacsó péter (1) bajnai (1) balog zoltán (1) baloldali (1) barack obama (3) bayer zsolt (5) beer sheva (2) béjárt (1) bejart balett (1) belvárosblog (1) bencsik jános (1) berlitz (1) biblia (1) bicikli (5) bkv (1) bodies (1) bokros lajos (2) böngésző (1) bridget jones (1) budapest (1) chikán attila (1) címlap (1) city tv (2) civil rádió (1) compagnie 111 (1) csepregi andrás (1) cser palkovics (1) csókolom (2) cukor utca (1) danny boyle (1) darwin (1) dávid ibolya (1) deja vu (1) dél izrael (1) demokrácia (1) demokrácia most!! (1) demszky (1) dft (2) eb (2) égigérő paszuly (1) élettársi kapcsolat (1) élet menete (2) ep (2) erdély (2) erdon (1) eredmények (1) erőszakik (1) facebook (1) fehér fal (1) ferenczi györgy (1) fidesz (11) flódni (1) fodor gábor (2) francia (1) franz künstler (1) fűszeres (1) gáza (5) geghard (1) gettó milliomos (1) góbi rita (1) gödör (7) gordon (1) gránát (1) gulyás józsef (1) gusztos (1) gyarmati pál (1) gyurcsány ferenc (5) halmai gábor (1) hamasz (3) hanuka (2) hasznos miklós (1) hattori hanzo (1) havas henrik (1) hírszerző (1) hír tv (2) holland (1) hollán ernő (1) holokauszt (2) hont andrás (2) horn gábor (1) horthy miklós (2) hülye (1) hvg (1) internacionálé (1) in bruges (1) izrael (8) jegybank (1) jereván (1) jobbik (6) jogosítvány (1) judapest (3) kalitka (1) kamat (1) karády katalin (1) kelemen hunor (1) kéri lászló (1) kidma (2) kína (1) kitűző (1) klubrádió (1) koalíció (1) kóka jános (1) kolozsvár (1) költségvetés (2) komment (1) konrád györgy (1) konzervatív (1) kormány (3) kortárs tánc (4) kósa lajos (1) lasz györgy (1) la la la human steps (1) libanoni keringő (1) liberális (1) lipótváros (1) magyar gárda (1) magyar hírlap (2) magyar nemzet (4) makarenkó (1) manó (2) march of the living (1) március 15 (1) markó utca 7 (1) marom (1) második ecloga (1) mdf (1) melegkonyha (1) meleg méltóság menet (9) mindennapi manna (2) miskolc (2) mno (2) mnsz (1) moderálás (1) mokka (1) molnár 35 (1) morvai krisztina (1) mozi (2) mszp (5) mta (1) mti (1) munk veronika (1) navracsics (1) navracsics tibor (2) ndt (1) nederlands dans theater (1) népszava (1) népszavazás (6) november 20 (1) nyilas (1) off (1) offline (1) október 6. (2) olasz (1) olimpia (1) on (1) önkormányzat (1) online (1) orbán (2) orbán viktor (13) oroszok (1) országos (1) pálinkás józsef (1) parkolás (1) parlament (2) pasztortibor.hu (1) pásztor albert (1) pécs (1) peking (1) pészah (1) pocakos (1) pokorni (1) populista (1) populizmus (1) pride (1) progresszív platform (1) radnóti miklós (1) rasszizmus (1) reakció (3) reiner péter (1) richard dawkins (1) rogán (8) román (1) román andrás (1) ságvári endre (1) sajtótájékoztató (1) salamon (1) sátoros ünnep (2) sderot (1) shanti ska tones (1) shoot4life (1) siklós mária (1) sólyom lászló (6) sonny chiba (1) sportgéza (1) star wars (1) steiner (1) stop (1) stumpf istván (1) szabotőr (1) szabó györgy (1) szavazólap (1) szdsz (3) széder (1) széles gábor (1) szellem (1) szélsőjobb (1) szentmihályi szabó péter (1) szerencsejáték rt. (1) szíjjártó (3) szili katalin (1) szleng (1) szóvicc (2) sztrájk (1) tánc (4) tarantino (1) tarka magyar (2) tarlós (2) távoltartás (1) testületi ülés (11) tibet (1) tomcat (1) tomi lapid (1) torockó (1) tóth gábor (1) trafó (2) traian basescu (2) tükör (1) tüntetés (2) tusnádfürdő (2) twitter (3) új év (1) ultima vez (1) ünneplés (1) v. kerület (1) választási parti (2) vallás (1) válság (3) varga béla (1) veres jános (1) verók istván (1) vida gábor (1) vihar (1) világ igaza (1) vitányi (1) vörösmarty tér (1) wiesenthal center (1) wim vandekeybus (1) xvi benedek (3) yael (3) yes we can (1) youtube (1) Címkefelhő

Statsector

Konzervatívok vs zsidózók

2008.10.10. 13:18 Pásztor Tibor

Erős késztetést éreztem ra, hogy írjak Bayer Zsolt legutóbbi magyar hírlapos zsidózásáról, de nem teszem, olvassátok el inkább a Konzervatórium ide vonatkozó postját.

18 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://pasztortibor.blog.hu/api/trackback/id/tr42706749

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Loge · http://bloge.blog.hu/ 2008.10.14. 09:05:37

w.blog.hu/2008/10/13/the_turn_of_the_jew

Képviselő úr!
Ön szerint a belinkelt cikk korrekt/vicces/elfogadható?

Mert szerintem egyik sem. (Nem mintha Bayeré az lenne, csak megjegyzem.)
Rég olvastam végig ilyen, leginkább az újkori gúnyiratok stílusát és az '50-es évek hangulatát idéző írást. És azt hiszem, sokáig nem is fogok.

Pásztor Tibor · http://pasztortibor.hu 2008.10.14. 11:06:10

Nem, szerintem sem. Bunkó, alpári, gúnyiratnak meg gyenge. De Bayer kétrészes mentegetőzése még ezt is alulmúlja.

www.magyarhirlap.hu/cikk.php?cikk=153922
www.magyarhirlap.hu/cikk.php?cikk=153979

Loge · http://bloge.blog.hu/ 2008.10.14. 14:10:56

Megmondom Önnek őszintén, számomra sok gondolat elfogadható belőle.

Persze engem is számtalan esetben minősítettek antiszemitának, valószínűleg ezért értem meg a panaszkodását.
Az egyetemen például azért ragasztották rám ezt a címkét, mert a Hegedűs a háztetőn-re hivatkozva azt mertem állítani, hogy részben bizony a zsidók is felelősek azért, hogy nem asszimilálódtak. (Ezt egyébként a mai napig vallom, tudva, hogy sokak szerint ez kimeríti az antiszemitizmus fogalmát. Szerintem pedig nem ez az antiszemitizmus.) (Egyébként az utalt jelenet: mindent el tud fogadni Tevje a lányainak, akár azt is, hogy otthagyja a szülőfaluját. Ám azt, hogy egy gojhoz menjen feleségül, nem bocsátotta meg, s kiközösítette a harmadik lányt.) (Egyébként ezen a nyomvonalon továbbfutva rasszista is vagyok, mert azt vallom, hogy a cigányság is felelős az elmaradt asszimilációért.)
Mert szerintem aki ezeknek az ellenkezőjét állítja, az vagy elfogult (általában az), vagy szűk látókörű.

De készen állok arra, hogy tényekkel, észérvekkel megváltozzon az álláspontom.

Shalamoon 2008.10.16. 09:24:15

Soha nem jó véleményt alkotni megfelelő ismeret hiányában. A zsidó vallás szerint, aki elhagyja a vallást, azt halottnak tekintik és meggyászolják. Ezt látjuk a Hegedűs a háztetőn c. musicalben. Ez nem faji, hanem vallási törvény és ma a zsidók talán 5% sem tartja.
Amúgy Bayer megélhetési antiszemita, semmi több.

Pásztor Tibor · http://pasztortibor.hu 2008.10.16. 09:53:31

Szerintem is elég rosszízű duma, hogy a zsidók felelősek azért, hogy nem asszimilálódtak. Merthogy mögötte van az az elvárás, hogy a zsidók asszimilálódjanak.

A zsidóknak nem kell asszimilálódni, a cigányoknak sem. Integrálódniuk kell, ami a zsidóságnál ma már nem kérdés, a cigányoknál pedig a többségi társadalom felelőssége legalább akkora, mint a cigányságé.

vidaeff 2008.10.17. 01:26:03

....a többségi társadalom felelőssége legalább akkora, mint a cigányságé..... Ezt, ha lehetne egy kicsit bővebben!

Pocakos · http://pocakos.blogspot.com 2008.10.18. 08:57:10

"....Persze engem is számtalan esetben minősítettek antiszemitának, valószínűleg ezért értem meg a (B.) panaszkodását. (...) azért ragasztották rám ezt a címkét, mert ... azt mertem állítani, hogy részben bizony a zsidók is felelősek azért, hogy nem asszimilálódtak. (Ezt egyébként a mai napig vallom, tudva, hogy sokak szerint ez kimeríti az antiszemitizmus fogalmát. ...." (Loge 2008.10.14. 14:10:56 )

".....elég rosszízű duma, hogy a zsidók felelősek azért, hogy nem asszimilálódtak......" (PT 2008.10.16. 09:53:31 )

Talán el kellene gondolkodni azon, hogy mi is az "asszimiláció"? Mikor és mitől válik valaki "asszimilálttá"? - saját maga, ill. környezete számára. Ebben talán segit eszmefuttatásom:
pocakosgondok.blogspot.com/2005/12/valls-vagy-nemzetisg-vgtelen.html

Loge: vajon az "asszimiláció szüksége" a környező országokban élő magyarokra is épp úgy vonatkozik Ön szerint, mint a mo.-i zsidókra, cigányokra? Velük kapcsolatban is meri állítani, hogy "részben bizony a magyarok is felelősek azért, hogy nem asszimilálódtak" ?

Loge · http://bloge.blog.hu/ 2008.10.20. 09:30:42

Shalamoon: köszönöm az információt, így valóban valamelyest árnyaltabb a kép.


"a többségi társadalom felelőssége legalább akkora"
Ilyen állítás miatt ragasztották rám az egyetemen az antiszemita címkét. (mellesleg mások, ezzel párhuzamosan lezsidóztak...) Ott azt állították, hogy CSAK a többségi társadalom felelős az asszimiláció/integráció elmaradásáért.

Mellesleg továbbra is meggyőződésem (és ezzel egyúttal vállalom a rasszizmus bélyegét,) hogy a cigányságnak nagyobb a felelőssége az elmaradt integrációért, mint a társadalomé.

Amúgy pedig már az információhiányra mutat, hogy "cigányságról" beszélünk. Ugyanolyan ostoba és tudatlan dolog, mint németekről, olaszokról beszélni. Vannak szászok, bajorok, svábok, stb. Szerintem egy szicíliai csak egy válogatott meccset nézve vallja magát egy milánóival közös halmazba tartozónak. (Mellesleg nincs is sokkal több hasonlóság köztük.)

A beások esetében már nagyon sok helyütt megtörtént az asszimiláció. Igen, asszimiláció, nem csupán az integráció. És ők is erre törekednek.
Az oláhok/lováriak esetében még az integráció sem történt meg, és ha rajtuk múlik, nem is fog.
A romungrók pedig a magyar társadalom része.

Mellesleg egy olyan szisztémával, ami támogatja a jelenlegi viszonyok fennmaradását, nem fogunk előrébb jutni.
(Egy friss példa: az óvodások után akkor jár támogatás, ha a szülőnek nincs több nyolc általánosnál. Ezzel arra akarják ösztönözni az alanyokat, hogy tanuljanak, végezzenek el legalább egy középiskolát. Ezzel?! De tényleg, komolyan?!)

Loge · http://bloge.blog.hu/ 2008.10.20. 09:39:19

Pocakos: Állítottam én valaha azt, hogy (a zsidósággal kapcsolatban) szükséges az asszimiláció? Kérem mutasson rá.

Amúgy fentebb utaltak rá (s nem is helytelenül), hogy helyesebb lett volna az "integráció" kifejezés. És ebbe talán már az Ön rosszindulatával sem lehet belekötni. Bár ki tudja...

Amúgy pedig Bayertől indultunk ki. Mókás fordulat, hogy az okosok leantiszemitázták T.W.Á.-t.

Pásztor Tibor · http://pasztortibor.hu 2008.10.20. 10:29:25

Loge, idézek tőled: "azt mertem állítani, hogy részben bizony a zsidók is felelősek azért, hogy nem asszimilálódtak. (Ezt egyébként a mai napig vallom"

Loge · http://bloge.blog.hu/ 2008.10.20. 10:57:02

Tisztelt Képviselő Úr!

Állítottam én valaha, hogy (a zsidósággal kapcsolatban) szükséges az asszimiláció? Kérem mutasson rá.

Loge · http://bloge.blog.hu/ 2008.10.20. 10:59:03

És még valami: A másik, (nagyjából ma, fél tízkor, Pocakos kommentje előtt küldött) kommentem miért került moderálásra?

Loge · http://bloge.blog.hu/ 2008.10.20. 12:51:39

Cenzúra?

Mert az elmaradást firtató komment sem jelent meg...

Pásztor Tibor · http://pasztortibor.hu 2008.10.20. 12:52:59

Igen, állította, amikor azt mondta, hogy bárki is felelős annak elmaradásáért. Persze, ha tévedésnek tekintjük az "asszimiláció" szót, és helyette az "integrációt" használjuk, előrébb jutunk, már csak azért is, mert az asszimiláció egyoldalú folyamat, az integrációhoz viszont kell a többségi társadalom elfogadó szerepe is. Ez a zsidóság esetében szinte teljesen megvolt (megvan), a cigányság esetében erősen hiányzik.

Loge · http://bloge.blog.hu/ 2008.10.20. 15:00:10

Először is: köszönöm, hogy felülbírálta Önmagát, és a hangoztatott eszményekhez híven engedélyezte a korábban nem látható üzeneteim megjelenését ( 2008.10.20. 09:30:42). Hadd fejezzem ki a hálámat a közérdek és a korrekt párbeszéd nevében is.

Kérem, ne magyarázza bele a szavaimba azokat a gondolatokat, amelyek eredetéről nem lehet teljes mértékben meggyőződve.
Ahogy azt az idézett kommentben leírtam, kész vagyok ész érvek alapján a véleményemen változtatni. (Ellentétben a legtöbb magyarországi, vitában részt vevő féllel.) Shalamoon információja ilyen volt, ami jellegénél fogva árnyalta a képet. Éppen ezért nyilvánvalóan befolyásolja a későbbi állításaimat.
A feltételezéseket, indokolt vagy indokolatlan belemagyarázásokat viszont ne gondolom véleményformáló tényezőnek.

Mellesleg: így utólag valóban illőbb lett volna az asszimiláció helyett az integráció kifejezés használata.

Pásztor Tibor · http://pasztortibor.hu 2008.10.20. 20:15:33

Tisztelt Loge, egyetlen kommentje sem volt egyetlen percig sem moderálva. Az asszimiláció és az integráció között pedig lényegi különbség van, nem illemtani.

Loge · http://bloge.blog.hu/ 2008.10.20. 22:31:09

"egyetlen kommentje sem volt egyetlen percig sem moderálva"

Meglehet. Mégis, amikor az ember azzal szembesül, hogy három üzenete közül a középső jelenik meg, hajlamos ilyesmit gyanítani. Ha nem így volt elnézést...
süti beállítások módosítása