Friss topikok

Címkék

2010 (1) albérlet (1) alkotmánybíróság (2) állattartási rendelet (1) andy warhol (1) április 1 (1) april h. foley (1) arcimboldo (1) árpádsávos zászló (2) asdod (1) auschwitz (1) autó (1) bächer iván (1) bacsó péter (1) bajnai (1) balog zoltán (1) baloldali (1) barack obama (3) bayer zsolt (5) beer sheva (2) béjárt (1) bejart balett (1) belvárosblog (1) bencsik jános (1) berlitz (1) biblia (1) bicikli (5) bkv (1) bodies (1) bokros lajos (2) böngésző (1) bridget jones (1) budapest (1) chikán attila (1) címlap (1) city tv (2) civil rádió (1) compagnie 111 (1) csepregi andrás (1) cser palkovics (1) csókolom (2) cukor utca (1) danny boyle (1) darwin (1) dávid ibolya (1) deja vu (1) dél izrael (1) demokrácia (1) demokrácia most!! (1) demszky (1) dft (2) eb (2) égigérő paszuly (1) élettársi kapcsolat (1) élet menete (2) ep (2) erdély (2) erdon (1) eredmények (1) erőszakik (1) facebook (1) fehér fal (1) ferenczi györgy (1) fidesz (11) flódni (1) fodor gábor (2) francia (1) franz künstler (1) fűszeres (1) gáza (5) geghard (1) gettó milliomos (1) góbi rita (1) gödör (7) gordon (1) gránát (1) gulyás józsef (1) gusztos (1) gyarmati pál (1) gyurcsány ferenc (5) halmai gábor (1) hamasz (3) hanuka (2) hasznos miklós (1) hattori hanzo (1) havas henrik (1) hírszerző (1) hír tv (2) holland (1) hollán ernő (1) holokauszt (2) hont andrás (2) horn gábor (1) horthy miklós (2) hülye (1) hvg (1) internacionálé (1) in bruges (1) izrael (8) jegybank (1) jereván (1) jobbik (6) jogosítvány (1) judapest (3) kalitka (1) kamat (1) karády katalin (1) kelemen hunor (1) kéri lászló (1) kidma (2) kína (1) kitűző (1) klubrádió (1) koalíció (1) kóka jános (1) kolozsvár (1) költségvetés (2) komment (1) konrád györgy (1) konzervatív (1) kormány (3) kortárs tánc (4) kósa lajos (1) lasz györgy (1) la la la human steps (1) libanoni keringő (1) liberális (1) lipótváros (1) magyar gárda (1) magyar hírlap (2) magyar nemzet (4) makarenkó (1) manó (2) march of the living (1) március 15 (1) markó utca 7 (1) marom (1) második ecloga (1) mdf (1) melegkonyha (1) meleg méltóság menet (9) mindennapi manna (2) miskolc (2) mno (2) mnsz (1) moderálás (1) mokka (1) molnár 35 (1) morvai krisztina (1) mozi (2) mszp (5) mta (1) mti (1) munk veronika (1) navracsics (1) navracsics tibor (2) ndt (1) nederlands dans theater (1) népszava (1) népszavazás (6) november 20 (1) nyilas (1) off (1) offline (1) október 6. (2) olasz (1) olimpia (1) on (1) önkormányzat (1) online (1) orbán (2) orbán viktor (13) oroszok (1) országos (1) pálinkás józsef (1) parkolás (1) parlament (2) pasztortibor.hu (1) pásztor albert (1) pécs (1) peking (1) pészah (1) pocakos (1) pokorni (1) populista (1) populizmus (1) pride (1) progresszív platform (1) radnóti miklós (1) rasszizmus (1) reakció (3) reiner péter (1) richard dawkins (1) rogán (8) román (1) román andrás (1) ságvári endre (1) sajtótájékoztató (1) salamon (1) sátoros ünnep (2) sderot (1) shanti ska tones (1) shoot4life (1) siklós mária (1) sólyom lászló (6) sonny chiba (1) sportgéza (1) star wars (1) steiner (1) stop (1) stumpf istván (1) szabotőr (1) szabó györgy (1) szavazólap (1) szdsz (3) széder (1) széles gábor (1) szellem (1) szélsőjobb (1) szentmihályi szabó péter (1) szerencsejáték rt. (1) szíjjártó (3) szili katalin (1) szleng (1) szóvicc (2) sztrájk (1) tánc (4) tarantino (1) tarka magyar (2) tarlós (2) távoltartás (1) testületi ülés (11) tibet (1) tomcat (1) tomi lapid (1) torockó (1) tóth gábor (1) trafó (2) traian basescu (2) tükör (1) tüntetés (2) tusnádfürdő (2) twitter (3) új év (1) ultima vez (1) ünneplés (1) v. kerület (1) választási parti (2) vallás (1) válság (3) varga béla (1) veres jános (1) verók istván (1) vida gábor (1) vihar (1) világ igaza (1) vitányi (1) vörösmarty tér (1) wiesenthal center (1) wim vandekeybus (1) xvi benedek (3) yael (3) yes we can (1) youtube (1) Címkefelhő

Statsector

Gázai háború

2009.01.10. 22:23 Pásztor Tibor

Egy réges régi barátom írta az alábbiakat. Tel Avivban él, rég volt katona, de a háború így is meghatározza az életét.

The trurh is it's pretty scary. A lot of my friends are fighting over there, people from the south leaving their homes and going up north, the university in Beer-Sheva (where I study) is closed due to the missiles that launch toward Israel, etc...
I hope it will end up soon and everybody will return home safely.
I wonder how people from other countries feel about the war in Gaza. what do you hear about it? (usually Israel is shown as the 'bad guy').
OK, enough about the war.

[Szabad fordításban: A helyzet rémisztő. Rengeteg barátom harcol ott, az emberek délen elhagyják otthonaikat és északra költöznek, az egyetem Beer Shevában (ahol tanulok) zárva van az Izraelre lőtt rakéták miatt, stb. Remélem, hamar vége lesz, és mindenki visszatérhet az otthonába. Csodálkozom, hogy más országokban hogyan gondolkodnak a gázai háborúról. Te mit hallasz erről? (Általában Izrael van beállítva "rosszfiúként".) Ok, elég a háborúból.]

Az Index készített egy szájbarágót, elég precíz, bár van benne pár tévedés. Az erősen javított verzió Pocakosnál! Izraelben élnek palesztinok, beduinok, más arabok. Elüldözve nem volt több millió (egy üldözött is túl sok!), de tény, hogy több millióan élnek Ciszjordániában (ahol a Fatah kezében van a hatalom) és Gázában. Az itt élők helyzetét teszi tönkre leginkább a Hamasz. Mert amennyire lehet, a Gázával határos területeken élő izraeliek minden segítséget megkapnak a hazájuktól. És mit kapnak Gáza amúgy is szerencsétlen sorsú lakói? Rakétakilövőt a háza mellé, hogy ha Izrael le akarja rombolni, legyenek mutogatható civil áldozatok. Kaptak egy olyan vezetést, ami egy teljesen irracionális háborúra pazarolja el az amúgy is borzasztóan csekély erőforrást, túszul tartva a civil lakosságot. Gázát az sem hagyhatja el jelenleg, aki szeretné és volna lehetősége hova menni. Nem Izrael hanem a Hamasz miatt. Nem szoktam kapcsolat.hu-t linkelni, de ezt ajánlom mindenki figyelmébe.

Gáza lakosai a legjobban akkor éltek, amikor a terület izraeli megszállás alatt volt, és átjárhattak dolgozni Izraelbe. Most politikailag függetlenednek, gazdaságilag nem tudnak, mert a túl sok átszivárgott öngyilkos merénylő miatt a határokat lezárták, a pénzt pedig nem az emberekre, hanem fegyverekre fordítják.

És hogy mi lehet a megoldás? Izraelnek a béke az érdeke, Gáza lakosságának szintén. Ha belátják, hogy ez az érdek közös, együtt talán fölszámolhatják a Hamaszt. Mostanában furcsa dolgok történnek. Magyarország Szerbiát, Horvátországot és Boszniát, Szerbia Boszniát, Csehország Szlovákiát, Ukrajna Bulgáriát és Moldovát segíti ki gázzalírja a Hírszerző, Barack Obama* lesz hamarosan az USA elnöke, Orbán Viktor EU-párti szöveget nyom. Talán megtörténik a csoda a Közel-Keleten is, és az ott élők a zsigeri gyűlölködés helyett a józan paraszti észre alapozott együttműködést választják.

* Szövegértési problémák miatt finomítva.

32 komment

Címkék: izrael hamasz yael gáza

A bejegyzés trackback címe:

https://pasztortibor.blog.hu/api/trackback/id/tr94869209

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Bobojsza 2009.01.11. 00:20:38

Tibor, gondolj arra az egy-két emberre, aki nem tud angolul. Köszi.

P_o_c_a_k_o_s 2009.01.11. 00:47:47

Nekem nem jött be ez a "szájbarágó":
pocakosgondok.blogspot.com/2009/01/hibajegyzk.html

csodálom, hogy Te "elég precíz"-nek találod.

gzeevi 2009.01.11. 18:22:58

Kedves ismeretlen Pocakos barátom!
Elolvastam a precíz javításaidat a joób-féle csúsztatásokhoz, nagyokat bólogattam, de csodálom, hogy nem ütötte meg szemedet mindjárt az első. "Gáza városa arabul tövises-t jelent...". Nem tudom, milyen arab szót lehet belemagyarázni a Gáza (= Azza, Razza és egyéb változatok)névbe, de ez nem is lényeges. A névmagyarázat azt sugallja, hogy ez egy arab város volt van és lesz, amit a zsidók most támadnak. Nos, a Gáza név először egyiptomi (nem arab!) írásokban szerepel i.e. 1500 körül, amikor az araboknak még híre-hamva sem volt ezen a területen. A Biblia is említi filiszteus (nem palesztín!) városként, az ún. tengeri népek - valószínűleg a görögökkel rokonok - öt parti településeinek egyikeként, így szerepel Sámson és Delila történetében. Ekkor még mindig nem arabok a lakói, de már akkor is Gáza a neve, ami nyilván nem arab város nem arab neve. Dávid legyőzi a filiszteusokat, Salamon alatt Gáza már az izraeli királyság része, és így marad a következő ezer év alatt, amikor is az izraeli állam megszűnik a rómaiak jóvoltából.Még további 600 évet kell várni, amikor a bizáciak után az arabok özönlenek be a területre, és Gázába is. Tehát ne próbáljuk a névmagyarázattal ősi arab várossá tenni Gázát (amiben egyébként egy szép, az arabok megjelenése előtt sokszáz évvel épített zsinagógát is feltártak, nyilván az izraeli periódusból). Mint ahogy bármit is jelentene Oradea román nyelven, az még nem teszi Nagyváradot ősi román településsé.
gézé

P_o_c_a_k_o_s 2009.01.11. 21:16:10

kedves gzeevi,
bevallom, kicsit furcsállottam ezt a "tövises" dolgot, de azt hittem a szerző tud arabul, vagy legalábbis (alaposan) utánanézett. Megjegyzésedet köszönöm! Blogomat már ki is egészítettem. Köszi! ;-)

zolesz. · http://www.fenntarthatohaz.hu 2009.01.11. 21:34:21

Nos, elolvastam a szájbarágót és a Pocakos-féle javított verziót is. Nyilván nem tudnék igazságot tenni közöttük. De én nem is ezek felől a részletkérdések felől közelíteném meg a kérdést, nézzük azt egy kicsit távolabbról.
Szerintem a világon a problémák egy kaptafára mennek: az erősebb elnyomja a gyengébbet, és amikor lázadás van, leveri azt. Az ember alapvetően így működik, már a kisgyerekkorától kezdve. A felnőttek ezt (talán) szofisztikáltabban teszik: hivatkoznak történelemre, vallásra, jogra, kultúrára stb., és úgy elbonyolítják, hogy a végén a fától már nem is látják az erdőt. Készülnek pl. szájbarágók és azok javításai is, amiben mindnek van igazsága, és mégis.
Szerintem ahhoz, hogy a zsidók és a palesztinok között ez a konfliktus úgy rendeződjön, hogy "nyugodtan lehessen aludni", két út vezet. Az egyikhez nem kis csodának kellene történnie. Ez az lenne, hogy az erősebb enged, nagyon korlátozza önmagát, nagyvonalúan és sokat ad, és türelemmel várja az eredményt, ami nagyon lassan jön. Ehhez iszonyúan bölcsnek és erősnek kell lennie. Utópia.
A másik megoldás az lehet, hogy az egyik oldal kiirtja a másikat.
Minden, ami a kettő között történik, az csak kezelése a helyzetnek, ami az okokat nem szünteti meg, és ciklikusan újragenerálja a konfliktust.

P_o_c_a_k_o_s 2009.01.11. 21:35:14

Tibor,
úgy látszik olvasnak az index-nél, talán maga Joób is. Hiszen 4 órával ezelőtt javítottak a szájbarágón egy picit:
| 2009. 01. 09., 17:42 | Frissítve: 4 órája
a harmadik kérdést teljesen(!) átírták: most így szól:
Mi? A Palesztin Hatóság az egy ország?
Inkább nevezzük autonóm területnek, amely egy majdani állam megalakításának első lépcsője. Közel 4 millió lakosa van, de két, egymástól elválasztott területből áll. A Palesztin Hatóságnak önálló közigazgatása van, van kormánya, 103 ország hivatalosan elismerte, képviselete van az ENSZ-ben, mégsem tekinthető önállónak.

Korrekt! (vajon a többit is javítják?)
Azért egy emilt elvártam volna az index-től, ha már magát a javítást nem jelzik az oldalukon.

Loge · http://bloge.blog.hu/ 2009.01.12. 15:23:38

"egy Hussein nevű néger lesz hamarosan az USA elnöke"

ezt most komolyan? ilyet leírhat manapság az esélyegyenlőség harcosa?

Pásztor Tibor · http://pasztortibor.hu 2009.01.12. 18:09:00

Loge, most komolyan, nem érzed, hogy ez mennyire pozitív? Magyarázzam? Olvastad az előző meg a következő félmondatot?

exlex 2009.01.13. 11:12:30

"egy Hussein nevű néger lesz hamarosan az USA elnöke"

"ezt most komolyan? ilyet leírhat manapság az esélyegyenlőség harcosa?"

Négerezni polkorrekt, zsidózni nem polkorrekt.

"Négy láb jó, két láb rossz."

Pásztor Tibor · http://pasztortibor.hu 2009.01.13. 11:30:17

Nektek szövegértési gondjaitok vannak.

P_o_c_a_k_o_s 2009.01.13. 12:22:54

"......Nektek szövegértési gondjaitok vannak. ..."

".....néger lesz hamarosan az USA elnöke....."

Tibor, ezt honnan tudod? Obama nem vállaljal? ;-)

Én úgy tudom, hogy az új elnök "félvér", - amit ugyancsak nem igazán tudatosít a média.

gaiastones 2009.01.16. 11:25:39

Sziasztok!
Ezt a cikket olvastátok már??
politaktika.hu/hirek/onvedelem_vagy_elnyomas
Igen érdekes - és ahogy látom, hozzá is lehet szólni
gaiastones

Pásztor Tibor · http://pasztortibor.hu 2009.01.16. 11:33:21

Most, hogy belinkelted, elolvastam. Koncepciózus és hazug. Hozzászólni lehet, de nem érdemes.

zolesz. · http://www.fenntarthatohaz.hu 2009.01.17. 09:28:48

Tibor, a válaszod gaiastones felvetésére arrogáns, pökhendi, lekezelő. Pedig a belinkelt cikket érdemes lenne megfontolnod. Sokan látják máshogyan a helyzetet, mint Te.

Pásztor Tibor · http://pasztortibor.hu 2009.01.17. 10:09:41

Zolesz, nem ismerem gaiastones véleményét, én a belinkelt cikkre írtam, amit írtam. Azt tartom is. Szerencsére te nem vagy se arrogáns, se pökhendi, és még el is olvastad, amit írtam. Nyilván meg is fontoltad. Ha te is máshogy látod a helyzetet, mint én, akkor esetleg minősítgetések helyett írd meg, hogy miben.

zolesz. · http://www.fenntarthatohaz.hu 2009.01.17. 19:29:29

Tibor, nyilván a belinkelt cikkről van szó. Erre értettem, hogy megfontolandó. Érdekelne, szerinted mi benne a "koncepciózus és hazug", és esetleg mi az, ami igaz belőle.

Pásztor Tibor · http://pasztortibor.hu 2009.01.17. 22:26:38

Zolesz, bár ezzel a cikkel tényleg nem érdemes foglalkozni, lássuk az első öt tételt, ami bizonyítja az állításomat. Nem tudom, meddig jutok a cikkben, nyilván minél előbb abbahagyom, annál sűrűbbek a cikk hazugságai.

1) "Izraelnek joga van megvédenie magát ... Visszhangozta az amerikai véleményt a magyar állásfoglalás" – mintha az amerikai véleményt csak Magyarország osztaná. Pedig ez az EU véleménye, a teljes nyugati világ véleménye, sőt sok arab ország is így látja. Ez nem visszhang, hanem Magyarország politikai-kulturális-társadalmi rendszeréből következik.

2) "több mint 300 palesztint öltek meg izraeli rakéták Palesztin területen." (A palesztin kis p.) Kimaradt az az aprócska információ, hogy az izraeli támadás oka a Hamasz két éve folyamatos rakétatámadása.

3) "Nagypontosságú szűk romboló hatású amerikai rakétákról van szó, ami arra utal, hogy a polgári célpontok szándékosak." Vagy arra utal, hogy a Hamasz előszeretettel helyezi civil intézményekbe vagy azok közvetlen közelébe a rakétakilövőket. Pontosan azért, hogy élő pajzsként használja a civileket. Izrael a támadás előtt figyelmeztette a polgári lakosságot a környék elhagyására, a Hamasz csak polgári célpontokat támadott az elmúlt években, mindenfajta figyelmeztetés nélkül.

4) "A Gázai vérengzést nehéz megérteni Izrael állam rövid története, a zsidó nép felsőbbrendűségét hangoztató szélsőséges vallási ill. politikai tanítások és a háttérben lapuló amerikai üzleti körök nélkül." – ez a mondat szerintem önmagában ütné az ötös limitet. Gázában nem vérengzés folyik, hanem háború, amit a Hamasz indított. Elmebetegek, hogy egy katonailag és gazdaságilag egyaránt fejlettebb országot támadtak, de attól még ők támadtak. A zsidó vallás szerint kiválasztott nép a zsidó, de ez felsőbbrendűséget jelent, hanem több elvárást az Úr részéről a zsidók felé. Ellentétben sok keresztény egyházzal, a zsidók nem gondolják, hogy övék az egyetlen igaz út. A szélsőséges politikai tanítás gondolom a nem hagyni Izraelt a tengerbe mosni. Az amerikai üzleti köröknek meg tessék mondani, mi is itt az érdeke? Béke és olcsó olaj vagy háború és drága?

5) "1914-ben kb. 90 ezer zsidó élt a több mint 500 ezer arab mellett az angol fennhatóságú Palesztinában. Az európai üldöztetés hatására 1948-ra a zsidó lakosság száma 800 ezerre nőtt az angolok által kijelölt új hazájukban. Megalakulásának másnapján arab országok támadtak az európai kényszer és erőszak által létrehozott Izraelre." 1914-ben Palesztina még az oszmán birodalom része volt, 1948-ban már szerencsére nem volt zsidóüldözés Európában, nem az angolok jelölték ki ezt "új hazának", nem "európai kényszer és erőszak", hanem egy elsöprő többségű ENSZ-döntés hozta létre Izraelt, és a cikk elegánsan elsiklik fölötte, de ide tartozik, hogy a szintén ENSZ-döntés által létrehozni tervezett Palesztin Állam területét nem Izrael, hanem Jordánia és Egyiptom foglalta el.

Ugye nem kell folytatnom?!

zolesz. · http://www.fenntarthatohaz.hu 2009.01.18. 10:44:40

Tibor, a tegnapi kérésem második fele az lett volna, hogy írd le azt, ha valamiben igaza van a belinkelt cikk írójának (vagy legalább jó irányban keresgél). Ez, bevallom, még jobban érdekelne, mint a cáfolataid.

Pásztor Tibor · http://pasztortibor.hu 2009.01.18. 11:38:07

Zolesz, a névelők egy részével tényleg nem tudok vitatkozni.

zolesz. · http://www.fenntarthatohaz.hu 2009.01.18. 15:21:16

Tibor, most nem firtatom tovább Nálad ezt a kérdést, mert belátom, személyes érintettséged okán talán nem ez a legalkalmasabb pillanat arra, hogy belásd:
1, Izrael elmúlt évtizedekben gyakorolt politikája a palesztin-kérdésben "nem tökéletes", és hogy
2, a palesztin népnek is vannak jogos sérelmei Izraellel szemben, amik orvosolandók lennének.
Bízzunk abban, hogy a két oldal felelős vezetői talán végre érdemben elindulnak a másik fél igazának belátása és érdekeinek elfogadása útján.

exlex 2009.01.18. 19:25:27

Freudi elszólás/elírás:
"A zsidó vallás szerint kiválasztott nép a zsidó, de ez felsőbbrendűséget jelent"
Az arányosságról hallottál-e kedves Tibor?


"Izraelnek joga van megvédenie magát ... Visszhangozta az amerikai véleményt a magyar állásfoglalás" – mintha az amerikai véleményt csak Magyarország osztaná. Pedig ez az EU véleménye, a teljes nyugati világ véleménye, sőt sok arab ország is így látja. Ez nem visszhang, hanem Magyarország politikai-kulturális-társadalmi rendszeréből következik."

A magyar rendszerből nemcsak az következik, hogy Izraelnek joga van önvédelemre, hanem az arányosság is. Figyelmedbe ajánlom a HVG cikkét:
"Göncz Kinga: jogos, de aránytalan az izraeli önvédelem " hvg.hu/vilag/20090114_goncz_kinga_izrael_gaza.aspx

Mondd, kedves Tibor, hány izraeli sebesült meg a Hamász rakétáitól a 8 év alatt?

Pásztor Tibor · http://pasztortibor.hu 2009.01.19. 13:58:23

Zolesz, nem tudom, milyen elfogultság miatt nem tudod belátni, hogy 1) minden országnak joga van megvédenie magát. 2) Izrael nem a palesztin nép, hanem a Hamasz nevű terrorszervezet ellen harcol 3) A palesztinok választott vezetőivel és a környező arab országokkal Izrael tárgyalásos úton igyekszik jelenleg is rendezni a helyzetet.

Pásztor Tibor · http://pasztortibor.hu 2009.01.19. 14:01:19

Exlex, igazad van, súlyos aránytalanság mutatkozik. Izrael azt szeretné, hogy nyugta legyen a szomszédaitól, a Hamasz azt szeretné, ha Izrael a hatmillió lakosával egyetemben megszűnjön létezni. Ki-ki harcol a saját céljaiért.

Mondd, szerinted milyen egy arányos ellentámadás? Pont annyi rakétát visszalőni, amennyit a Hamasz kilőtt? Vagy pont annyi embert megölni? Magyarázd el, a legjobb, ha adsz valami egzakt képletet.

exlex 2009.01.19. 16:34:29

A képlet egyszerű: be kell tartani az ENSZ BT határozatait (242, 338, ...) és a Hágai Nemzetközi Bíróság Apartheid fallal kapcsolatos döntését.

zolesz. · http://www.fenntarthatohaz.hu 2009.01.19. 18:18:19

Tibor, én belátom, hogy igaz mindhárom állításod, amit nekem címeztél fentebb. Te következel az én két állításomról érdemben nyilatkozni.

Pásztor Tibor · http://pasztortibor.hu 2009.01.19. 18:33:36

Exlex, a falnak semmi köze Gázához, az ENSZ BT határozatait a Hamasz sértette meg. Például ezt:

"8. A felek és a nemzetközi közösség megújuló és sürgős erőfeszítéseire szólít fel annak érdekében, hogy átfogó békét lehessen teremteni, egy olyan térséget, ahol két demokratikus állam, Izrael és Palesztina békében él egymás mellett, biztonságos és elismert határok között, amint azt a Biztonsági Tanács 1850-es számú, 2008-ban elfogadott határozata előirányozza. A BT emlékeztet az arab békekezdeményezés fontosságára is." (1860-as határozat)

Pásztor Tibor · http://pasztortibor.hu 2009.01.19. 18:39:24

A felvetéseiddel nincs vitám, legföljebb a megfogalmazással és az offtopik jellegével. Azzal, hogy a vita kedvéért vitatkozol, nem az állításaimmal szemben érvelsz, de azokat próbálod gyengíteni.

zolesz. · http://www.fenntarthatohaz.hu 2009.01.19. 21:56:48

Pedig hidd el, Tibor, óvatos próbálok lenni Veled! :-)
Egyébként tévedsz, ha azt hiszed, csak a vita kedvéért vitatkozom Veled néha. Olvasd vissza, tegnap éppen abba akartam hagyni, de újrakezdted...
Az állításaiddal szemben érvelni, azokat gyengíteni nem nagy szám (azt is mondhatnám, nem elég nagy kihívás). Azt tekintem eredménynek, ha közelednek az álláspontjaink.

Pásztor Tibor · http://pasztortibor.hu 2009.01.19. 23:46:24

Zolesz, sajnálom, hogy csak a duma megy az észérvek helyett, kicsit ellent is mondasz saját magadnak ("Tibor, én belátom, hogy igaz mindhárom állításod, amit nekem címeztél fentebb." vs "Az állításaiddal szemben érvelni, azokat gyengíteni nem nagy szám (azt is mondhatnám, nem elég nagy kihívás).").

zolesz. · http://www.fenntarthatohaz.hu 2009.01.20. 06:33:37

Tibor, ne légy már ennyire pesszimista és kötekedő! Inkább örülj egy kicsit annak, hogy tettünk egymás véleményének megértése és elfogadása felé egy kis lépést.

exlex 2009.01.25. 12:13:03

Izrael elismerte a foszfor használatát
index.hu/politika/kulfold/foszf090125/
A fehér foszfor használatát a civil lakosság ellen tiltja a nemzetközi jog.
süti beállítások módosítása