Friss topikok

Címkék

2010 (1) albérlet (1) alkotmánybíróság (2) állattartási rendelet (1) andy warhol (1) április 1 (1) april h. foley (1) arcimboldo (1) árpádsávos zászló (2) asdod (1) auschwitz (1) autó (1) bächer iván (1) bacsó péter (1) bajnai (1) balog zoltán (1) baloldali (1) barack obama (3) bayer zsolt (5) beer sheva (2) béjárt (1) bejart balett (1) belvárosblog (1) bencsik jános (1) berlitz (1) biblia (1) bicikli (5) bkv (1) bodies (1) bokros lajos (2) böngésző (1) bridget jones (1) budapest (1) chikán attila (1) címlap (1) city tv (2) civil rádió (1) compagnie 111 (1) csepregi andrás (1) cser palkovics (1) csókolom (2) cukor utca (1) danny boyle (1) darwin (1) dávid ibolya (1) deja vu (1) dél izrael (1) demokrácia (1) demokrácia most!! (1) demszky (1) dft (2) eb (2) égigérő paszuly (1) élettársi kapcsolat (1) élet menete (2) ep (2) erdély (2) erdon (1) eredmények (1) erőszakik (1) facebook (1) fehér fal (1) ferenczi györgy (1) fidesz (11) flódni (1) fodor gábor (2) francia (1) franz künstler (1) fűszeres (1) gáza (5) geghard (1) gettó milliomos (1) góbi rita (1) gödör (7) gordon (1) gránát (1) gulyás józsef (1) gusztos (1) gyarmati pál (1) gyurcsány ferenc (5) halmai gábor (1) hamasz (3) hanuka (2) hasznos miklós (1) hattori hanzo (1) havas henrik (1) hírszerző (1) hír tv (2) holland (1) hollán ernő (1) holokauszt (2) hont andrás (2) horn gábor (1) horthy miklós (2) hülye (1) hvg (1) internacionálé (1) in bruges (1) izrael (8) jegybank (1) jereván (1) jobbik (6) jogosítvány (1) judapest (3) kalitka (1) kamat (1) karády katalin (1) kelemen hunor (1) kéri lászló (1) kidma (2) kína (1) kitűző (1) klubrádió (1) koalíció (1) kóka jános (1) kolozsvár (1) költségvetés (2) komment (1) konrád györgy (1) konzervatív (1) kormány (3) kortárs tánc (4) kósa lajos (1) lasz györgy (1) la la la human steps (1) libanoni keringő (1) liberális (1) lipótváros (1) magyar gárda (1) magyar hírlap (2) magyar nemzet (4) makarenkó (1) manó (2) march of the living (1) március 15 (1) markó utca 7 (1) marom (1) második ecloga (1) mdf (1) melegkonyha (1) meleg méltóság menet (9) mindennapi manna (2) miskolc (2) mno (2) mnsz (1) moderálás (1) mokka (1) molnár 35 (1) morvai krisztina (1) mozi (2) mszp (5) mta (1) mti (1) munk veronika (1) navracsics (1) navracsics tibor (2) ndt (1) nederlands dans theater (1) népszava (1) népszavazás (6) november 20 (1) nyilas (1) off (1) offline (1) október 6. (2) olasz (1) olimpia (1) on (1) önkormányzat (1) online (1) orbán (2) orbán viktor (13) oroszok (1) országos (1) pálinkás józsef (1) parkolás (1) parlament (2) pasztortibor.hu (1) pásztor albert (1) pécs (1) peking (1) pészah (1) pocakos (1) pokorni (1) populista (1) populizmus (1) pride (1) progresszív platform (1) radnóti miklós (1) rasszizmus (1) reakció (3) reiner péter (1) richard dawkins (1) rogán (8) román (1) román andrás (1) ságvári endre (1) sajtótájékoztató (1) salamon (1) sátoros ünnep (2) sderot (1) shanti ska tones (1) shoot4life (1) siklós mária (1) sólyom lászló (6) sonny chiba (1) sportgéza (1) star wars (1) steiner (1) stop (1) stumpf istván (1) szabotőr (1) szabó györgy (1) szavazólap (1) szdsz (3) széder (1) széles gábor (1) szellem (1) szélsőjobb (1) szentmihályi szabó péter (1) szerencsejáték rt. (1) szíjjártó (3) szili katalin (1) szleng (1) szóvicc (2) sztrájk (1) tánc (4) tarantino (1) tarka magyar (2) tarlós (2) távoltartás (1) testületi ülés (11) tibet (1) tomcat (1) tomi lapid (1) torockó (1) tóth gábor (1) trafó (2) traian basescu (2) tükör (1) tüntetés (2) tusnádfürdő (2) twitter (3) új év (1) ultima vez (1) ünneplés (1) v. kerület (1) választási parti (2) vallás (1) válság (3) varga béla (1) veres jános (1) verók istván (1) vida gábor (1) vihar (1) világ igaza (1) vitányi (1) vörösmarty tér (1) wiesenthal center (1) wim vandekeybus (1) xvi benedek (3) yael (3) yes we can (1) youtube (1) Címkefelhő

Statsector

Sólyom mélyrepülése

2008.12.09. 15:08 Pásztor Tibor

Nem tudom, hogy Havasiné Orbán Mária alkalmas-e főbírónak, meg azt sem, hogy a titkos szavazáson ki hogy szavazott.

Azt viszont igen, hogy Sólyom László, a Magyar Köztársaság elnöke úgy viselkedik, mint egy sértődött óvódás.

Az csak simán szánalmas, hogy lemunkáspártozza az MSZP-t, szerintem ezt senki föl nem veszi. A durcás szövege viszont a szakmai tudását is alaposan megkérdőjelezi.

Egyszer már kifejtettem, most megismétlem. Az az alkotmányos szabályozás, amely szerint a köztársasági elnök jelöl egy pozícióra, az Országgyűlés pedig 2/3-os arányban dönt, szó szerinti értelmezésben ugyan nem teszi kötelezővé az egyeztetést a jelölő és a döntéshozók között, ugyanakkor egyértelművé teszi a jogalkotó szándékát. Nincs eredményes döntés a javaslattevő nélkül, de a döntéshozók bármely 34%-a is vétójoggal rendelkezik.

Lehet értelmezni a jogszabályokat jogpozitivista szemlélettel, szó szerint. De Sólyom László nagy találmánya anno alkotmánybírósági elnök korában a láthatatlan alkotmány volt, ő belelátott olyan dolgokat, amik leírva nem szerepeltek. Most valahogy elvesztette ezt a harmadik szemét. Hiába, az üléspont meghatározza az álláspontot.

Azt mondhatja Sólyom, hogy megmagyarázhatatlan, felelőtlen és kártékony a döntés. Ez az ő véleménye, arról már rég letettünk, hogy ne csak a sajátját mondja, hanem az egész országét próbálja meg képviselni. De azt is mondja, hogy alkotmányellenesen járt el a szocialista frakció, amikor nem szavazta meg a jelöltet, mert minden, törvényben előírt feltételnek megfelelt. Nos, ha a Parlamentnek csak az lenne a dolga, hogy a kritériumoknak való megfelelést ellenőrizze, akkor ez lenne az Alkotmányban. De nem ez van, így Sólyom, amikor elvitatja a döntés jogát a Parlamenttől, akkor nagyon súlyosan sérti a magyar alkotmány betűjét. Nem a láthatatlanét, hanem a leírtét. Ez pedig úgy a Magyar Köztársaság elnökétől mint az Alkotmánybíróság volt elnökétől elfogadhatatlan.

23 komment

Címkék: sólyom lászló

A bejegyzés trackback címe:

https://pasztortibor.blog.hu/api/trackback/id/tr7813161

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Loge · http://bloge.blog.hu/ 2008.12.09. 15:37:21

Mondjuk Sólyomnak talán nem az MSZP-től kellene tanácsokat osztogatni egyeztetésről...

és ez nem a blogíróra vonatkozik, csak úgy általában.

Nagykócsag 2008.12.09. 17:12:34

Ugyan minek egyeztessen. Miért lenne szükség párbeszédre manapság! Az olyan fölösleges dolog.
Köszönjük a példamutatást, Laci!

Kaa 2008.12.09. 23:53:42

Az lehet, hogy az elnök úr járhatott volna el jobban is, de az se OK, hogy nem szavazzuk meg a jelöltet, mert csak. Sólyom megmondta, hogy szerinte miért jó a jelölt. Akkor tessék szépen felállni, és megmondani, miért nem jó, vagy előállni egy jobb jelölttel, vagy valami. Ennyi minimum járna azoknak, akik megválasztották a nemmel szavazó urakat és hölgyeket.

Ha meg "csak", akkor ez legalább ugyanolyan óvodás dolog, mint Sólyom sértődöttsége.

Nekem Sólyom eljárása semmivel sem gázabb, mint azoké, akik nemmel szavaznak, de nem mondják meg, hogy miért.

Azért vagy képviselő, hogy legalább megmondjad a választóidnak, hogy mikor miért szavaztál úgy, ahogy.

Shalamoon 2008.12.10. 10:26:58

Nekem az nagyon ellenszenves, hogy az MSZP nem merte kimondani, hogy nem szavazzuk meg ezért és ezért, hanem kitalálták a lelkiismereti szavazást. Ez gyáva és sunyi megoldás. Ha szakmai kérdés, a szakppolitikusoknak kötelességük irányítani laikus képviselő társaikat, ha politikai akkor meg a pártvezetés mondd véleményt.
Nem inkább arról van szó, hogy elég sok korrupciós per van MSZP-s, SZDSZ-es politikusokkal szemben, ezért nem érdekeltek a jól működő bíróságban?

szamárfül/pável · http://pavelolvas.blog.hu/ 2008.12.10. 11:47:42

végre, rátaláltam az igazságra, már megint! :D

Joejszaka 2008.12.10. 12:09:26

Ki vagy Te, Pásztor Tibor, Sólyomhoz képest?

vizililiom 2008.12.10. 12:42:02

Kaa-nál van a pont.
Előbb söprögess a saját portád előtt, azután mutogass másra!

dobray · http://mandiner.blog.hu/ 2008.12.10. 12:57:52

lelkiismereti szavazás... muhahahahaha
Sólyom próbál nem a pártoktól függeni. Sziszifuszi munka de jól csinálja. Szerintem lehetne még markánsabb pár kérdésben.

Rwindx 2008.12.10. 13:04:04

1. "Nem tudom, hogy Havasiné Orbán Mária alkalmas-e főbírónak, meg azt sem, hogy a titkos szavazáson ki hogy szavazott." - Csak megkérdezném, Te tartózkodtál?

2."Az csak simán szánalmas, hogy lemunkáspártozza az MSZP-t" - Szerintem nyelvbotlás volt részéről, de ettől függetlenül nem mondhatod hogy semmilyen kapcsolat nincs az mszp és sz mszmp között. Egyébként én az mszp-t tartom konkrétan szánalmasnak hogy ennyire fél a bírói rendszeren belüli reformoktól. Kitalál minden gyenge érvet hogy ne ülhessen oda egy számukra valószínűsíthetően kellemetlen ember, aki esetleg kiborít csontvázakat a szekrényből. Nem egy Lomniczi a jelölt az tény. Lomniczi elfogadhatóbb jelölt lett volna?

3. "Ez az ő véleménye, arról már rég letettünk, hogy ne csak a sajátját mondja, hanem az egész országét próbálja meg képviselni." - Mi is letettünk arról hogy ti ott 386-an ne saját hanem az ország érdekeit próbáljátok képviselni. Nekem tűnik úgy hogy Sólyom a lehetőségein belül, vagy akár saját tisztségéből adódó határokat feszegetve jobban képviseli az ország érdekeit mint ti.

Pásztor Tibor · http://pasztortibor.hu 2008.12.10. 15:05:20

Kaa, volt indoklás. Nem beszél nyelveket, nincs tudományos munkássága, ami a jogegységi döntésekhez szükséges, és nem tetszik a programja az MSZP-s képviselők nagyobb részének. Többeknek igen, ezért lett lelkiismereti szavazás. Matematikailag is biztos, hogy legalább 16 szoci rá szavazott, de egyáltalán nem biztos, hogy az ellenzék teljes egységben volt.

Rwindx, tartózkodtam - a szavazástól, nem lévén parlamenti képviselő.

hurr 2008.12.10. 16:32:10

"ne csak a sajátját mondja, hanem az egész országét próbálja meg képviselni"

miért, az országnak, úgy en bloc, talán van képviselhető véleménye? főleg olyan szakpolitikai kérdésekben, amikről az állampolgárok 99%-ának (pl. nekem)halvány fogalma sincs?

ugyan már.

Lastres · http://lehetmas.blog.hu/ 2008.12.10. 18:09:35

"szó szerinti értelmezésben ugyan nem teszi kötelezővé az egyeztetést a jelölő és a döntéshozók között, ugyanakkor egyértelművé teszi a jogalkotó szándékát."

Nem.

Az, hogy független jelölt személyéről egyeztetnek a jelölés előtt, nem mindig volt, lassan csúszott a rendszerváltás után eme mutyivilág felé a dolog. Az persze érthető, hogy az emeszpé most - két éve folyamatosam - sértve érzi magát, mert egy szerzett jogának érzett dologtól megfosztják, de ez érzelmi ügy, nem jogos igény.

A jogalkotó szándéka pedig szerintem az volt, hogy az elnök jelöl, majd a pártok, felmérve a jelölt szakmai (meg emberi) képességeit, döntenek. Nyilvánvaló, hogy nem kell megválasztaniuk olyat, aki nem tetszik nekik (és ez az elnök felelőssége, hogy olyat jelöljön, aki elvben átmehet; s ehhez információszerzésként felhasználhat akár egyeztetéseket is). De követelni az előzetes egyeztetést, ez nevetséges.

Rwindx 2008.12.10. 19:21:05

Pásztor Tibor:
"Rwindx, tartózkodtam - a szavazástól, nem lévén parlamenti képviselő."
hmm, rendben, ez elfogadható érv :)

A többi felvetésemben a "Ti"-t akkor le is cserélhetjők "Ők"-re.

Elnézést kérek a tévedésemért. Ugyan ez a második illetve harmadik mondanivalóm lényegén nem változtat.

TREX · http://polarmacko.blog.hu 2008.12.11. 01:01:33

A bejegyzés :broáf:
Sólyomnak :sör: :bor: :pálesz:

Gabo1000 2008.12.11. 09:48:58

Tisztelt Pásztor úr!
A nincs nyelvismerete ezen a szinten nem releváns, tekintettel arra, hogy minisztertől felfelé nem nagyon megy egy ember sem idegen nyelűekkel tárgyalni tolmács nélkül. A tudományos munkásság sem gondolnám, hogy alapfeltétel lenne, körbenézve a nálunk dolgozókat, akinek van ilyen a háta mögött ahelyett más dolgozott míg ő tudományos munkálkodott.
Valamint felhívnám a figylemet arra az ön által nem ismertetett indoktra miszerint az illető hölgy Fideszes kapcsolatokkal rendelkezik. Nem gondolja, hogy ez lenne a valódi ok?
Egyébként mint kívülálló "laikus " kérdezném, Ön meg van elégedve a mostani bírói illetve itélkezési és törvénykezési gyakorlattal? Jó hogy a legkisebb ügy is 3 évig tart?
Ezek fényében nekem az MSZP döntése inkább a konzerválás miatt valószinüsíthető....

Kínai Kálmán és Trágár Tóni 2008.12.11. 10:11:33

Off
Pásztor et.! Önnek mennyit fizet Rogán ezért a blogért?

Loge · http://bloge.blog.hu/ 2008.12.11. 10:45:31

"Nem beszél nyelveket"

Álságos érv. Kíváncsi lennék, hogy a parlamentben ülők hány százaléka beszél idegen nyelvet. (Nem arra, hogy hánynak van nyelvvizsgája...)

Pásztor Tibor · http://pasztortibor.hu 2008.12.11. 13:33:09

Lastres, az előző két köztársasági elnök mindig egyeztetett. Meggyőződésem, hogy Polt Péter bizonyára nem lett volna legfőbb ügyész, ha az akkori köztársasági elnök személyes véleménye alapján tesz javaslatot, nem pedig a politikai logika mentén.

Gabo1000 és Loge, a nyelvtudás szükségességéről lehet vitatkozni (szerintem szükséges, nem lehet mindig tolmáccsal dolgozni), de elsősorban azt kívántam cáfolni, hogy az MSZP indoklás nélkül szavazta le a jelöltet. Indoklás volt, ami természetesen vitatható.

A fideszes rokonságoz azért nem hoztam föl, mert az én emlékeim szerint ez nem a frakció érve volt, csak fölröppent, mint lehetséges magyarázat. De még tévedhetek is. Az érvvel amúgy (legyen az a frakciótól származó vagy csak sajtótipp) nem értek egyet. A kérdés nem az, hogy a jelölt unokaöccse milyen párt tagja/elközelezettje, hanem hogy a jelölttel mi a helyzet. Nem említettem a "túl gyors reform"-érvet sem, mert azzal is lenne vitám.

Kívülálló laikusként nem tetszik a bíróság ítélkezési gyakorlata, nagyon általánosítva azt gondolom, hogy túlságosan megengedő a szélsőjobb tevékenységével szemben és jobbra húznak a sajtóítéletek is.

Pásztor Tibor · http://pasztortibor.hu 2008.12.11. 13:34:00

KK&TT kétszer annyit kapok a Tónitól, mint amennyit nektek fizetek. De ha akarjátok, újratárgyalhatjuk.

Gabo1000 2008.12.12. 09:46:58

Tisztelt Pásztor Úr!

Természetesen tiszteletbe tartom a véleményét, bár nem gondolnám, hogy szélsőjobboldali veszély lenne idehaza és a bírósági gyakorlat legnagyobb hibái ebben a kérdésben körvonalazódnának. Én inkább ezt szájkaraténak nevezném, megmozdulásokon megjelenő erőszakos elemeket pedig rendbontóknak. Ez ellen kellene fellépni, de sajnos erre a politikai akarat nincs meg, hiszen az ország ha ezzel foglalkozik akkor talán a politika által létrehozott valós problémák könnyen a háttérben maradnak. Olyannyira nincs itthon szélsőjobb veszély, hogy az egészséges nacionalizmus is hiányzik az emberek jó részéből, így könnyen meg lehet téveszteni az állampolgárokat, mindenféle cimkék ragaszgatásával.
Visszatérve a nyelvvizsgára számos miniszterünk sem beszél nyelveket, és aki beszél hivatalos és félhivatalos megjelenésein is tolmácsot használ, a félreértések elkerülése érdekében.
Továbbra sem látok racionális érvet ellene, -mondom ezt úgy hogy nem ismerem és lehet hogy tényleg nem alkalmas rá-.

Kaa 2008.12.12. 15:41:16


TIbor, az általad felhozott érvek közül az az egyelten lenne meggyőző, hogy "nem tetszett a programja", de az is csak akkor, ha meg lenne mondva, hogy mi nem tetszett a programjában.

Mi nem tetszett a programjában?

A többi nekem olyan "nem volt rajta sapka" jellegű érv.

A nyelvtudás szükségességével én egyébként nagyon is egyetértek, szerintem az egész ország számára ciki egy angolul rendesen nem beszélő főbíró, miniszter, sőt, szerintem még egy sima képviselő is.

Hát még a parlament elnöke, vagy egy köztársasági elnökjelölt. :-)

Úgyhogy amikor ezt valami MSZP-s felhozta, komolyan mondom, nem tudtam, sírjak, vagy nevessek. (Aki felhozta, az tud angolul? :-)))

vidaeff 2008.12.15. 12:15:03

Kedves Gabo1000!

"idegen nyelűekkel tárgyalni tolmács nélkül"

Ezzel a nyilvánvaló elütéssel jól megnevetettél, ezen a lapon elég áthallásos, de azért jót rihegtem-röhögtem. Tibor, meg ne bántódj!
süti beállítások módosítása