Friss topikok

Címkék

2010 (1) albérlet (1) alkotmánybíróság (2) állattartási rendelet (1) andy warhol (1) április 1 (1) april h. foley (1) arcimboldo (1) árpádsávos zászló (2) asdod (1) auschwitz (1) autó (1) bächer iván (1) bacsó péter (1) bajnai (1) balog zoltán (1) baloldali (1) barack obama (3) bayer zsolt (5) beer sheva (2) béjárt (1) bejart balett (1) belvárosblog (1) bencsik jános (1) berlitz (1) biblia (1) bicikli (5) bkv (1) bodies (1) bokros lajos (2) böngésző (1) bridget jones (1) budapest (1) chikán attila (1) címlap (1) city tv (2) civil rádió (1) compagnie 111 (1) csepregi andrás (1) cser palkovics (1) csókolom (2) cukor utca (1) danny boyle (1) darwin (1) dávid ibolya (1) deja vu (1) dél izrael (1) demokrácia (1) demokrácia most!! (1) demszky (1) dft (2) eb (2) égigérő paszuly (1) élettársi kapcsolat (1) élet menete (2) ep (2) erdély (2) erdon (1) eredmények (1) erőszakik (1) facebook (1) fehér fal (1) ferenczi györgy (1) fidesz (11) flódni (1) fodor gábor (2) francia (1) franz künstler (1) fűszeres (1) gáza (5) geghard (1) gettó milliomos (1) góbi rita (1) gödör (7) gordon (1) gránát (1) gulyás józsef (1) gusztos (1) gyarmati pál (1) gyurcsány ferenc (5) halmai gábor (1) hamasz (3) hanuka (2) hasznos miklós (1) hattori hanzo (1) havas henrik (1) hírszerző (1) hír tv (2) holland (1) hollán ernő (1) holokauszt (2) hont andrás (2) horn gábor (1) horthy miklós (2) hülye (1) hvg (1) internacionálé (1) in bruges (1) izrael (8) jegybank (1) jereván (1) jobbik (6) jogosítvány (1) judapest (3) kalitka (1) kamat (1) karády katalin (1) kelemen hunor (1) kéri lászló (1) kidma (2) kína (1) kitűző (1) klubrádió (1) koalíció (1) kóka jános (1) kolozsvár (1) költségvetés (2) komment (1) konrád györgy (1) konzervatív (1) kormány (3) kortárs tánc (4) kósa lajos (1) lasz györgy (1) la la la human steps (1) libanoni keringő (1) liberális (1) lipótváros (1) magyar gárda (1) magyar hírlap (2) magyar nemzet (4) makarenkó (1) manó (2) march of the living (1) március 15 (1) markó utca 7 (1) marom (1) második ecloga (1) mdf (1) melegkonyha (1) meleg méltóság menet (9) mindennapi manna (2) miskolc (2) mno (2) mnsz (1) moderálás (1) mokka (1) molnár 35 (1) morvai krisztina (1) mozi (2) mszp (5) mta (1) mti (1) munk veronika (1) navracsics (1) navracsics tibor (2) ndt (1) nederlands dans theater (1) népszava (1) népszavazás (6) november 20 (1) nyilas (1) off (1) offline (1) október 6. (2) olasz (1) olimpia (1) on (1) önkormányzat (1) online (1) orbán (2) orbán viktor (13) oroszok (1) országos (1) pálinkás józsef (1) parkolás (1) parlament (2) pasztortibor.hu (1) pásztor albert (1) pécs (1) peking (1) pészah (1) pocakos (1) pokorni (1) populista (1) populizmus (1) pride (1) progresszív platform (1) radnóti miklós (1) rasszizmus (1) reakció (3) reiner péter (1) richard dawkins (1) rogán (8) román (1) román andrás (1) ságvári endre (1) sajtótájékoztató (1) salamon (1) sátoros ünnep (2) sderot (1) shanti ska tones (1) shoot4life (1) siklós mária (1) sólyom lászló (6) sonny chiba (1) sportgéza (1) star wars (1) steiner (1) stop (1) stumpf istván (1) szabotőr (1) szabó györgy (1) szavazólap (1) szdsz (3) széder (1) széles gábor (1) szellem (1) szélsőjobb (1) szentmihályi szabó péter (1) szerencsejáték rt. (1) szíjjártó (3) szili katalin (1) szleng (1) szóvicc (2) sztrájk (1) tánc (4) tarantino (1) tarka magyar (2) tarlós (2) távoltartás (1) testületi ülés (11) tibet (1) tomcat (1) tomi lapid (1) torockó (1) tóth gábor (1) trafó (2) traian basescu (2) tükör (1) tüntetés (2) tusnádfürdő (2) twitter (3) új év (1) ultima vez (1) ünneplés (1) v. kerület (1) választási parti (2) vallás (1) válság (3) varga béla (1) veres jános (1) verók istván (1) vida gábor (1) vihar (1) világ igaza (1) vitányi (1) vörösmarty tér (1) wiesenthal center (1) wim vandekeybus (1) xvi benedek (3) yael (3) yes we can (1) youtube (1) Címkefelhő

Statsector

MMM III.

2008.07.07. 13:40 Pásztor Tibor

Az első cím, amit adtam ennek a posztnak, valahogy úgy hangzott volna, hogy meleg méltóság, magyar méltatlanság. Amikor a másik oldalon lévő ennyire magyarkodnak, akkor az ember simán meleg zsidó cigánynak mondja magát, csak nehogy összekeverjék azokkal. De nem, magyarok vagyunk, csak nem minden magyarra vagyunk büszkék.

Pontosan húsz éve járok politikai tüntetésekre, felvonulásokra, demonstrációkra. Kezdtem 1988-ban, az erdélyi falurombolás elleni tüntetéssel. Anyám el sem akart engedni, mert biztos balhé lesz. Nem volt. Voltam azóta megszámlálhatatlan rendezvényen, politikain, közéletin, de ilyet én még nem tapasztaltam, az eddigi Meleg Méltóság Menetein sem.

A hétvégét vidéken töltöttem, a MMM miatt viszont Pestre jöttem szombaton. Leparkoltam a Lendvay utcában, a kisföldalatti nem járt, én meg kicsit késésben is voltam, ezért taxiba pattantam, hogy odaérjek az indulásra. A taxis (nő volt) telefonon beszélt valakivel, és tett néhány keresetlen megjegyzést a felvonulókra. Amikor letette, mondtam, hogy én oda tartok, erre megkérdezte, hogy miért. Mondtam neki két példát, amiben a melegek nem egyenjogúak, mindkettőre azt mondta, hogy igazam van, a végén pedig azt, hogy akkor megérti, hogy tüntetnek. Na gondoltam, egy (amúgy saját elmondása szerint a kormányellenes tüntetések rendszeres résztvevőjét) sikerült meggyőzni.

Már induláskor rossz érzés volt, hogy ketrecben kell mennünk. Mi, békés demonstrálók voltunk bezárva, nem az emberi mivoltukból teljesen kivetkőző, ordítozó, tojást, követ, petárdát, zöldségeket és CBA-s löncshúskonzervet dobáló nácik. Van persze abban valami komikus, amikor egy rózsaszín pólós, zselézett hajú ficsúr ordít, hogy buzik! és egy gnóm testformájú, irgalmatlan nagy pocakos mitugrász kiabál, hogy genetikai hulladékok. Volt persze zsidózás, gyurcsányozás, valaki népművészeti agyagedénynek nevezett bennünket, egy másik meg azon sajnálkozott, hogy a szüleink heterók voltak.

Viszonylag a menet végén haladtam, de folyamatosan tájékoztatott egy újságíró barátom arról, hogy elöl mi van, meg arról, hogy milyen összecsapások vannak a rendőrök meg a homofóbok között. Az 56-osok terén az Időkeréknél megint kalickába lettünk zárva. Ki akartam menni, mert már későre járt, és még egy jó órás autóút volt előttem, de nem sikerült. Bár meglehetősen tágas volt a körbezárt tér, nem is engedtek a szélére, és körben voltak rendőrök, itt mégis sikerült egy tojást a hátamba kapnom, pedig a legnagyobb tojászáporokat a Liszt Ferenc téren és a menet végén a Benczúr utca sarkán megúsztam.

Néhány lelkes ember a végén táncolni kezdett, egy lány engem is berángatott, majd föl is szívódott, és egyszer csak arra lettem figyelmes, hogy két másik pasival csörgök.

Végül komoly rendőri biztosítással megindultunk a Hősök tere felé, ahol kisföldalatti-különjáratok várták a felvonulókat, és megállás nélkül a Vörösmarty térre vitték őket. Mint írtam, a kocsim a Lendvay utcában parkolt, így semmi kedvem nem volt fölszállni a földalattira. Keresztülsétáltam a rendőrökön (itt már szó nélkül engedték a kifelé igyekvőket), keresztülsétáltam az ellentüntetőkön (kevesen voltak itt). A Lendvay utcában árpádsávos zászlós fiatalokba botlottam. Bár a pólómon lévő tojás alapján egyértelmű volt, hogy honnan jövök, és telefonálás közben sem voltam hajlandó visszafogni magam (nem provokálni akartam az ellentüntetőket, de korlátozni sem magamat), simán eljutottam a kocsiig.

Tanulságok? Van egy pár. Például hogy bár vannak átfedések, de ma Budapesten az antiszemitáknál többen vannak és agresszívabbak a homofóbok. Félek tőle, hogy utóbbiak társadalmi elfogadottsága is nagyobb. Idén a melegek közül kevesebben jöttek felvonulni, mint tavaly, és a kihívó öltözetek szinte teljes hiánya is azt mutatja, hogy akik eljöttek, kevésbé merik vállalni magukat, mint korábban. Lehet mondani, hogy jó, hogy idén kevésbé voltak provokatívak, de szerintem ez nem jó jel, mert a társadalom rugalmatlanságát mutatja. Örülök, hogy összefutottam pár urban celebbel (például Shadai), és volt ott pár politikus is, de sokkal kevesebben, mint amennyien lenniük kellett volna.

És hogy a ketrec megvéd a fenevadtól, akár te ülsz benne, akár a fenevad. De inkább üljön benne a fenevad.

17 komment

Címkék: meleg méltóság menet

A bejegyzés trackback címe:

https://pasztortibor.blog.hu/api/trackback/id/tr20557202

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

brunnhilde · http://brunnhilde.blogspot.com 2008.07.07. 20:16:32

Tudod Tibor, ha racsok kozott kell elni akkor majdnem mindegy, hogy a racs melyik oldalan vagyunk. Igy is ugyis foglyok vagyunk.
Egyebkent soha nem fogom tudni megerteni, hogy miert pont a melegfelvonulas valt ki ekkora gyuloletet. ERdemes lenne elemezgetni, hogy a tobbseg csendes ellensznve mennyire batoritja fel a gyulolkodo kissebseget.

Pocakos 2008.07.07. 21:38:03

MMM II.
2008.07.02. 14:20 Pásztor Tibor
Biciklivel megyek, sisak lesz rajtam (már a bicikli miatt), föltöltöm a telefonomat, de ott leszek. ......

Kis hamis!

Azért itt többről van szó, mint egy "megzavart" felvonulásról. Be kell látni, hogy a hallgató (néma) többség sincs a szexuális másság pártján. Ezt kellene a médiának észrevennie, és azt közvetitenie, hogy ennek ellenére az *önbíráskodás* semmilyen formája NEM megengedett. Aki pedig rend-őrre támad, az eleve a közrend ellen vét.

Meleg weboldalakat olvasva kiderül(t), hogy Budapest legalább egy hétre a melegek *nemzetközi* találkozóhelye lett. Itt rendezték meg a Mr. Gay Europe "szépségversenyt", valamint filmfesztivál is volt. Mindezek ismeretében igen gyengén szerepelt a rendőrség.
www.pinknews.co.uk/news/articles/2005-8209.html/
Megdöbbentő az a mondat, miszerint a rendőrségtől védelmet kértek a szervezők, de amikor a politikusok (a média!) befejezték beszédeiket, velük együtt a rendőrség is elvonult.

Ugyancsak a média bűne, hogy a felvonulás(ok)ról megbotránkoztatásra alkalmas, heccelő képsorokat közölnek (évek óta) az átlagember felé, nem is gondolva arra, hogy ez a törni-zúzni képes és akaró aljanép malmára hajtja a vízet.

Nem tudom, ki volt az a barom, aki az "ellentüntetést" ugyanerre az utvonalra, csak ellentétes irányból engedélyezte.

Andrassew David iGor · http://gumikrumpli.sarok.org 2008.07.07. 22:19:37

Tibi, bár tudod, hogy szinte mindenben különbözik a véleményünk, ez esetben véletlenül egyet értünk.
És kérlek, ne is keress mentséget, végre van közös cél.
Én ezt írtam a témában: www.sarok.org/users/gumikrumpli/m_255638/

Barátsággal, iGor

Pásztor Tibor · http://pasztortibor.hu 2008.07.08. 07:26:38

Brünnhilde, igazad van, erről szólt az utolsó mondatom. A homofóbia pedig pontosan azért tud ennyire tombolni, mert a társadalom többsége a lelke mélyén a melegek ellen van.

Pocakos, a cikkben a fesztivál megnyitójáról hiányolták a rendőröket. A felvonulást végig, kőkeményen biztosították. Amit megtehettek, azt meg is tették.

A fesztivál teljes programját megtalálod itt: budapestpride.hu

iGor, itt és most bevallom, hogy amúgy én szeretlek téged. :D

Pocakos · http://pocakos.blogspot.com 2008.07.08. 08:16:39

Tibor: továbbra is hiányolom a média részéről a pontos (részletes) tájékoztatást. Itt nem csak "hagyományos" felvonulás volt(!), hanem egy egész hetes fesztivál-sorozat "szépségversennyel", filmbemutatókkal stb., amiről nem igazán tudott a nagyközönség. A sajtó csak a felvonulásról regélt, arra koncentrált: megtartják vs. nem tartják meg, rendőrség vs. "nemzetközi" közvélemény, "buzi-náci összecsapás" várható stb.. A "ellenzők" szervezkedése, "mozgósítása", készülődése köztudott volt, maga az "ünnepség-sorozat" viszont NEM! Ugyanakkor évek óta a média a kirívóan viselkedő felvonulókra "koncentrál(t)" - egyértelmű ellenszenvet táplálva az amúgysem toleráns lakosságban. A szervezők is rátettek egy lapáttal, amikor honlapjukon ezt tanácsolják: ".....Inkognitód megőrzésére számos lehetőség van: kreatívabb megoldás, ha jelmezt húzol,....."

Hogyan mondhatod, hogy a rendőrség mindent megtett? Amikor ugyanarra az utvonalra (ellenkező irányból) engedélyezett két tüntetést: egyik Deák tér - Felvonulás tér, másik Felvonulás tér - Deák tér utvonalon. Micsoda baromság ez? Nem egy (nyugati) tüntetést követtem, ott az elv az, hogy a két tábor NE találkozzék egymással. A rendbontókat pedig azonnal(!) kiemelik, nem pedig a felvonulók védésében merül ki a "biztosítás".

Különben kösz a linket. Vajon az "átlagmagyarok" közül hányan ismerik ezt az oldalt? Leszűkítem: a média munkások közül hányan ismertették a nagyközönséggel ezt az egyhetes ünnepség-sorozatot? Az "ellenszervezkedők" viszont - így utólag - nagyon is tudatosan támadtak az eseményekre, a színhelyekre. Nem volt véletlen a rendőrkapitány magatartása sem - ugyancsak így utólag. Az összefüggésekről a nagyközönséget NEM tájékoztatták! A (valódi) kép számomra a magyar tájékoztatások alapján nem állt össze. A tolerancia közvetítése pedig teljesen háttérbe szorult. :-(((

shadai 2008.07.08. 10:21:22

A rendőrség nem tett meg mindent, elképesztő hibákat vétettek. Én nem vagyok szakértő, de fizikailag megtapasztalhattam az alábbi hibák eredményét:

1. A kordonokat rossz helyre állították fel. Az úgynevezett "ellentüntetők" így dobástávolságon belül voltak végig.

2. Nem állítottak fel ellenőrző pontokat a mellékutcákban, így minden nehézség nélkül tudtak a terroristák moltovkoktélokat, záptojásokat hozni a helyszínre. A tojásokat raklapokról, autóbol is osztogatták a környező utcákban!

3. Nem vizsgálták át az útvonalat a rendezvény előtt, így pl. a Hősök terén felstócolt téglák és más építési anyagok várták a "szélsőségeseket".

4. Az összecsapások a Lisz Ferenc téren és a Hősök terén már elkezdődtek azelőtt, hogy elindult volna a menetünk az Erzsébet térről. Tehát a rendőrség rendelkezésére állt legalább egy óra, hogy felszámolják az ellenállást. Ehelyett tetőfokra hágott a zavargás pont mire odaért a tömeg.

A legszégyenletesebb nyilatkozatot Hock Zoltán (MDF) mellett eddig amúgy Verók István (MSZP) tette:
www.nol.hu/cikk/498148/

Nem vagyok olyan naív, hogy azt reméljem, ennek következményei lesznek.

Andrassew David iGor · http://gumikrumpli.sarok.org 2008.07.08. 15:19:32

Tibi, ha már itt tartunk: én is téged. :)

maior exercitus · http://defense.blog.hu 2008.07.10. 12:18:54

Na bazmeg !!

Nem elég, hogy egy Szamuely -féle fajzsidó judeobolsevik vagy, MÉG BUZI IS ??!

Megértél a Pokol Tüzére, állat !!!

maior exercitus · http://defense.blog.hu 2008.07.10. 12:21:29

:-DDDDDDDDDDD

Aszongya: "urban celeb", na, ez mán a belvárosi Ofnerjüdisch beltenyészet szóalkotása...

Nem lehet kimondani ezen a belső-ázsia nyelven, valódi értelmében: ZSIDÓ AKTIVISTA ??!

maior exercitus · http://defense.blog.hu 2008.07.10. 12:24:19

Miafaszér nem megy el a kommentem, "Pásztor", te birka, MI ??!

Pásztor Tibor · http://pasztortibor.hu 2008.07.10. 14:35:19

Tisztelt Gyarmati úr, a kommentjeit most ugyan beengedtem, de ezen a szinten még vitatkozni sem akarok, így a továbbiakban csak akkor jelennek meg, ha valami minimális kulturális mázat magára vesz.

Szerintem kezeltetnie kellene magát.

Öcsisajt 2008.07.10. 15:20:46

ennek a Gyarmatinak a belső világa valahol egész költői... szerintem Nobel-díj gyanús verseket lehetne írni a szóképeiből... vagy az is zsidó találmány, főleg Kertész díja óta? 8-))

de hogy arra nem képes, hogy észrevegye, hogy a kommentek csak moderáció után jelennek meg, az kicsit még viccesebb, mint az összes többi megnyilvánulása.

szamárfül/pável · http://pavelolvas.blog.hu/ 2008.07.16. 22:58:55

látom, ver téged az isten kündűvel :))))

Pásztor Tibor · http://pasztortibor.hu 2008.07.16. 23:30:42

Szamárfül, ha lehetne, a botot választanám...

vidaeff 2008.07.28. 09:55:54

Tibor, óvakodva mondom, de úgy tűnik Gyarmati, alias maior exercitus nem kedvel. Az általad megtestesített szellemiséget én sem, de a holló vájja ki a billentyűmet ha ilyen otrombaságokat leírnék. Persze könnyű nekem, volt gyerekszobám, bár kezdetben tehén volt a radiátor; ahogy látom nem csak nekem. Szerintem jobb ha nem jártok össze.
Szerény intellektusomat mindenesetre maior nagyon összezagyválta. Miért nagybetűvel a Pokol Tüze, ahová próféciája szerint jutsz? Ezen rágódom azóta is, bár engem nem érint a dolog, mert a Paradicsomba kerülök, megmondták.
süti beállítások módosítása